stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Christmas Cocktail

Kategori: Shanghai

 
Dagen D eller rättare sagt dagen CC som i Christmas Cocktail.
 
 
Krispigt ute ....perfekt för att julstämningen ska kunna infinna sig.
Fredag och egentligen min lediga dag men   det blir ingen Mahjong idag ,ha ha ........hinns inte med  då jag spenderar mesta av dagen på kontoret .
Alltid några sista minuten incidenter som dyker upp och behöver fixas till.
Framåt eftermiddagen åker jag och Stipendiaten över med alla kassar med juldekorationer till Hotell Four Season .
 Pyntar och jular till det.
 
 
 ÄNTLIGEN
med alla dekorationer på plats, sista minuten bryderier lösta och julmusiken på i högtalarna kan Stipendiaten , VD och jag glatt hälsa alla våra fina gäster välkomna.
 
 
Blir fullt hus.
Underbar stämning, allsång,glögg och pepparkakor.......
 
 
 ...och så ....kvällens höjdpunkt.
Luciatåget .
Svenska kören ....som här förbereder sitt intåg .
 
 
Wow , så fint och vackert.
Dock blev jag rätt nervös när vår fina Lucia blev knäsvag och mitt i uppträdandet behövde sätta sig och vila.
Lyckligtvis återhämtade hon sig efter en stund och kunde under stort jubel  tåga ut med sitt följe .
 
 
För övrigt avlöpte kvällen utan mankemang och vi kunde pusta ut och glädja oss åt att ha arrangerat  ytterligare ett uppskattat event .
 
 
Fortsatte vidare till trevlig pub för 
lite nattamat och dryck med vännerna .
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: