stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Usch och fy

Kategori: Stockholm

 
Det är några saker jag alltid bokar in när jag besöker Stockholm, en är tandhygienisten. Tandläkaren däremot är det ett tag sedan sista undersökningen mycket beroende på att det var aaaaages sedan jag sist hade ett hål.Känner mig liksom trygg vad gäller det området.
MEN
för några veckor sedan ilade det till på ett icke behagligt sätt när jag tuggade .
Ojojoj
DET
där kändes inte bra .
 
Ja just , glömde berätta att STÖRSTA anledningen till mina icke besök hos tandis hör ihop med rädsla.
Kan inte riktigt förstå varför men jag blir som en räddhågsen barnunge när jag sätter mig i den där stolen.
 
 
 
 
 
MYCKET
riktigt, på  röntgen visade det sig tydligt att tanden var i rätt dåligt skick.
Snälla tandläkaren yrade om rotfyllning, brygga, implantat .....och mina tårar började trilla.
Fick inte fram ett ord och nickade till det sista hos sa- blir nog bäst att vi DRAR ut tanden.
Huvva, nu är det alltså bestämt att jag efter julhelgen blir en viting mindre .
 
 
Traskar vidare till mysiga Cafe Karla. 
Face timar Herrn och tårarna trillar igen.
JA
jag vet att det finns betydligt värre åkommor som kan drabba en men logik har inte riktigt plats i detta .
 
Fortsätter att sitta där , begrundar , smsar Väninnan, hoppas hon är runt hörnet ...men icke ..flitig som en myra är på sitt office och pysslar med siffror........OCH  inte hjälper vädret till att lätta upp min dag!!! 
Regn och Rugg
PRECIS
det här som jag ogillar med  klimatet i Stockholm .
NU
när det var så julfint ....kunde det inte få vara några grader lite kallare och vitt på marka? 
 
 
HIMLA TUR
att glada sonen kommer förbi på kvällen.
VI äter middag på trivsamma ....men något bullriga...Kommendören.
Vi pratar om allt kul som händer i hans liv, nytt jobb, roliga resplaner, en och annan potentiell flickvän...kankse .
Är nog mer min tolkning än hans ord, ha ha
DOCK
är det så att han är lika skrajsen för borrar och tänger som jag och jag har precis lyckats få honom att boka in en tid för undersökning hos samma snälla tandis.
om det som väntar mig vågar jag inte ens nämna .
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: