stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Från stor till liten

Kategori: Bali

 
Rena sjukstugan just nu.
I går kväll kom snälla Herr Doktor och löste upp läbbig propp i dotterns öra så hon kan höra igen .
I morse vaknade tyvärr stackars nyanlända Väninnan med feber och hosta.
 
 
Således stannar hon hemma och sover medan vi andra åker på utflykt.
 
 
Tar båten från stora ön till lilla fina pytteön Lembongan .
 
 
 
Alla får ta av sig skorna innan vi äntrar båten som snabbt tar oss över havet.
 
 
Väl framme skumpar vi tvärs över ön för att nå dagens mål. 
 
 
Hm.....vägarna är inte PRECIS i bästa skick......
 
 
....MEN det är dock den makalösa utsikten. 
 
 
Passerar rogivande begravningsplatser....
 
 
....och eleganta  damer på väg hem från templet.
 
 
Anländer till DREAM BEACH
och sällan har väl namnet beskrivit en plats såååå väl. 
 
 
Vågorna är rätt tuffa men väldigt roliga att skvalpa runt i.
 
 
Umgdomarna springer ikapp upp på land för att undvika att dras omkull, ha ha 
 
 
Jag tror alltid att jag ska bli sjösjuk och förebygger minsta lilla båttur med att ta sjösjuketabletter......
dagens var dock något av en hästkur.
Inte minsta illamående men somnar istället nästan stående, ha ha 

 
Övriga gänget åker iväg för att snorkla medan jag stannar kvar i baren med min spännande julklappsbok....den och läskande färsk mangojuice ska väl i alla fall hålla mig vaken.
 
 
Någon timma senare återkommer gänget
mycket nöjda med snorklingen......tyvärr såg de en hel del döda koraller ...och än värre....
turister som gick på dem
vilket är ABSOLUT NO NO i snorklingsvärlden.
 
 
Vi avslutar med en härlig lunch på hög höjd .
Fantastiskt fin utsikt över stranden och havet.
 
 
Båten tillbaka...och eftersom jag grundar med ytterligare tabletter.....ja jag vet att jag är överdrivet sjåpig men jag hatar verkligen att vara sjösjuk..... så slocknar jag totalt  innan vi ens startat .....fortsätter sussandet i bilen mellan Sanur och Seminyak .
Enda goda med det är att den dryga två timmar långa bilresan...alltså trafiken på denna ö är bara FÖR mycket....känns väldigt kort, fniss.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Hoppas julboken är lika bra som förhandsreklamen!

    Svar: tusen tack, mycket bra ....och otäck skildring .
    kram
    m
    M W

    2017-01-03 | 12:43:25

Kommentera inlägget här: