stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Dino följer med

Kategori: Allmänt

 
Jaha , då var det dax för Italy....och lilla Dino ska följa med.
Passen fixade, buren inköpt....tusen tack snälla lillasyster för att du körde runt mig.
Ändå har jag varit rätt orolig för denna färd.
Dino har rest med mig förut men då i kabinen....nu har han lagt på sig lite och klarar därmed inte viktgränsen så nu blir det per frakt ...som det kallas hos flygbolagen.
Som alla har lite olika regler men i princip samma,
Stor bur som hunden kan stå upp  och vända sig i, ingen mat och dryck ett visst antal timmar innan, all dokumentation på plats samt KOM i god tid till flygplatsen ....minst tre timmar innan avfärd.
 
 
 
JAG
följer såklart detta.
Snabb incheckning och sen har vi OCEANER av tid innan han hämtas av frakt och jag kan gå igenom security.
 
 
MEN
hellre det , med djur med vill man inte hamna i stress.
Jag sitter således kvar i avgångshallen och arbetar under tiden.
Dino , han tar väntan med ro , ligger mest och vilar i sin bur och vi hinner också med en extra promenad kort innan avlämning.
 
 
Mellanlandning i Köpenhamn.
Från gaten ser jag när de lastar av och kör till nya planet......från mitt håll ser även detta moment ut att gå bra. Han sitter och tittar och verkar helt cool.
 
Framme i Milano ......och ja ja ...säger bara Italy!!!!
 
Innan jag hämta mina väskor går jag fram till informationsdisken.
VAR hämtas specialbagage ?
Utan att titta upp från sin dataskärm höjer hon hande och pekar mot en skylt tvärs äver hallen där det står Bulky Goods. 
OK , går dit , en stängd dörr, ingen ringklocka. Jaha ska jag nu bara stå och vänta här eller ?
Går tillbaka till ointresserade unga damen och ber henne vara lite mer tydlig.
Åh , vad hon suckar och tycker att jag är såååå JOBBIG
När landade du ? Det tar en stund.
Ok Ok jag går väl bort dit då.
VÄNTAR
ingen dörr öppnas
DÅ 
hör jag ett välbekant skall.......om hörnet från dörren , ca 50 meter bort är en stor öppen yta där två golfbagar och en hundbur står .
NU
blir jag arg och går tillbaka till unga damen ....du har med ett djur att göra , en levande varelse ...om du sagt till mig att det var DÄRBORTA och inte vid dörren så hade jag förstås väntat där istället.
IDIOTA !!!! ( säger jag såklart inte )
 
HON
ser faktiskt lite skamsen ut.
 
TULLEN
då, jag som oroat mig så för med alla felskrivningar i Dinos pass.
En vacker yngling till tullare , reser sig inte ens från stolen utan hälsar Buona Sera och vinkar glatt förbi oss.
Snopet men skönt.
 
MED
 tre väskor och en jättebur forsätter jag vidare ner till biluthyrningen.
Inga direkta problem men trots att bilen är bokad, ankomstiden angiven och depositionen klar ....så tar det 40 minuter att få ut bilen ....OCH då är det bara jag vid disken.
ALLTID samma visa......VAD gör dom egentligen?
Min unga dam ringer några samtal, tittar bland sina papper , kollar  flera gånger i nyckellådan...mm mm 
Problem ?   ....frågar jag , nej nej säger hon absolut inte.
 
ÄR 
helt enkelt bara så här.
 
 
 
 
Nåväl
Framme i vår mysiga lilla by är det VÄRT alla vedermödor....som egentligen inte är av särskilt stor grad de heller......när man tänker efter.
I förhållande till mycket annat elände som pågår menar jag.
 
GOD NATT 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Så skönt att det fungerade att ha Dino som fraktgods. Idiotas i form av anställda finns överallt men jobbigt för dig som reste ensam.

    Svar: Ja det var verkligen en lättnad att det gick så bra. Har dock varit tuffa dagar för honom här den första tiden då temp varit ovanligt hög kring 33 grader men nu är det betydligt svalare igen och han mår som en prins. Skönt att höra att din värk börjar lätta . Kram M
    M W

    2017-07-10 | 08:33:23

Kommentera inlägget här: