stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hemma på min gata i stan

Kategori: Gotland

 
HÄR 
på idylliska Trappgatan har jag min boning en tid framöver.
 
 
Älskar redan mitt charmiga lilla rum som är utrustat med allt jag kan önska samt har.....
 
 
en helt....
 
 
makalöst fin utsikt.
 
 
Startar dagarna med en powerwalk eller jogg .
 
 
Ibland går det snabbt .Sol och klarblå himmel slår om till grått och vind. Likaså tvärtom.
 
 
.....sol eller inte .... oftare  är det mer motvind än fartvind som slickar min blonda kalufs bakåt, ha ha
 
 
Kan dock inte klaga , har den vackraste av slingor att kämpa  på .
 
 
Den här tiden på året visar sig Öjn från sin absolut bästa sida . 
 
 
Möter upp Vännerna som räddat mig ur nesligt tillstånd genom att leverera mitt körkort så att jag nu KAN hämta ut min beställda hyrbil.
 Som tack levererar jag en bukett sommarblomster och följer med dem hem för middag.
 
 
Dramatiskt .
Sol, svarta moln, häftig regnskur följt av tjusig båge.
 
 
Således en helt vanlig svensk sommarkväll  .....och med det ...klassiska frågan 
UTE eller INNE ???, ha ha 
 
 
Blir inne. 
Grillat Gotlandslamm,rostade grönsaker, gott vin och väldigt trevligt sällskap. 
  
 
GO KVÄLL
 
 
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Åh, vad jag avundas dig! Allt detta vackra i den mest fantastiska natur. Själv haltar jag omkring i något som mer och mer verkar vara ett permanent tillstånd.

    Svar: Trist, men det kommer bli bra, tar bara tid.Om du inte redan brukar titta på tv på rekommenderar jag www.svtplay.se och dokumentärerna .Finns många väldigt bra filmer att se där.
    Kram
    M
    M W

    2017-06-30 | 10:32:28

Kommentera inlägget här: