stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Virrpanna

Kategori: Stockholm

 
Vännerna är himla hyggliga och skjutsar  Dino och mig till Altuna Gård , Arlanda.
 
 
Här finns Helenas Hundhotell där Dino ska få stanna i några dagar. 
Efter att alla papper är ifyllda  hämtar hundskötaren och han följer snällt med  till sin box.
 
 
Fina burar, andra små raringar, långa hundpromenader och lantlig miljö......blir nog  bra dagar för lille Herrn.
 
 
Som tack för skjutsen vill jag såklart bjuda på Vännerna på något gott.
 
 
Vi hamnar på mysiga Urban Deli på Nytorget.
 
 
Försöker Facetima med Herrn och vår gemensamma Vän som är på besök hos honom i Shanghai.
Får bild men tyvärr inget ljud..... så efter att ha lett och vinkat en stund ger vi upp och ägnar oss åt god mat och vino istället.
 
 
 
 
Packar för min tripp , kör några tvättar och pysslar .
Effektiv värre....känner mig mycket nöjd med mig själv.
 
Sonen kommer och vi fikar och pratar lite om helgens firande .
Vilka gemensamma vänner som var med på mitt och vad han gjort.
 
 
DAX
för avfärd till Gotland.
 
alltså sittandes i planet .....kommer jag på att jag glömt mitt körkort.....åh nej !!!!
 
HUR
kan jag bara??
Virrpanna .....yes
Skyller på att jag numera så sällan kör bil och att jag på sommaren bytt till en mindre plånbok....kortet ligger såklart kvar i den andra.
 
INTE
särskilt lyckat då jag har hyrt bil.
 
 
 
 
Hjärna går på högvarv ....be sonen buda ner , flyga hem igen och hämta ....eller ....
 
Hm, 
kommer  på att Vännerna som har hus strax utanför Visby INTE firat midsommar här utan i Stockholm .....ringer  och kollar...och JA de kommer i morgon och JA klart att de kan ta med mitt kort.
 
 
TUR
som en tok.
JAPP.
 
 
 
 
 
SÅÅÅÅ lättad
 
♠♠♠♠
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: