stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Fusk

Kategori: Shanghai

 
 
Nä 
  NU
är jag arg....igen!
 
 
I morse promenerade jag till favoritbagaren för att köpa något gott till kaffet åt mig och Stipendiaten.
 
Möts av en skylt som visar STÄNGT......ok märkligt men men......är väl bara att gå vidare  till kontoret då.
 
 
Lite senare läser jag i Shanghaidaily.com  om orsaken ....det är DÅ jag börjar osa.
 
 

Bageriets fyra butiker har stängts ner av myndigheterna efter ett tips från en anställd att man bakat sitt bröd på gammalt mjöl.

Nu är några personer i personalen i förhör och mjöl och bröd beslagtagits för undersökning.

MATFUSK

är relativt vanligt förekommande i Kina 

MEN

det här företaget har hög svansföring.

Kallar sig själva för finbageri och utlovar högsta kvalitet.........tar dessutom betalt därefter.

 

Alltså , produkterna är fantastiska.

I flera år har de också toppat listan över Bästa cafe i Shanghai.

 

Dotter och jag mumsar i oss vid hennes besök i januari.
 

.....och jag betalar gärna

MEN

då ska de såklart också sköta sig och inte fuska. 

FY FY FY

Företaget startades för några år sedan av en fransman med ett cafe och bageri  beläget i ett

 väldigt mysigt område i centrala Shanghai , har smakfull inredning och som sagt ...vad vi alla kunder trodde....ovanligt hög kvalitet på bakverken.

Efter sommaren började de expandera och i rask takt öppnades fyra nya ställen.

Inte vet jag om kontrollen tappades bort på vägen....får se vad utredningen kommer fram till.

Hoppas, hoppas att det bara är mänskliga faktorn och ett misstag så att  de snart får tillbaka sitt tillstånd.

För

VAR

ska vi annars hitta godsaker som dessa  ?????

 

 

 GOD NATT

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: