stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Åh Nej

Kategori: Shanghai

 
 
 
Det här med att bo lång borta från sina nära och kära innebär alltid en viss risk .
 
 
 
I helgen fick jag det där meddelandet som man innerst inne alltid oroar sig för  , någon nära har gjort sig illa och behöver hjälp ,såväl akut som framåt i tiden.
 
 
 
känns verkligen avståndet
MYCKET 
stort och jag känner mig så hjälplös.
 
 
 
 
TUR
 att vi har en massa fina människor omkring oss som snabbt rycker ut.
 
Vår kära har fått god hjälp och kommer förhoppningsvis snabbt bli bättre.
 
 
 
 
NU
kvarstår det praktiska , bland annat att fixa lite för en hund som trots skadad matte måste få sin dagliga motion.
Hjärnan går på högvarv.
Jag och dottern försöker hitta lösningar så vi i några veckor framöver  
kan få till ett schema med olika utövare för den dagliga lunchprommen.
 
 
 
Ja ja , kan inte annat säga än att det är spännande nästan jämt ......livet...menar jag.
 
 
 
 ♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: