stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sverige vs Italien

Kategori: Allmänt

 
 Ja,  jag förstår att hela Sverige svävar på små moln efter vinsten mot Italien
MEN
då mitt hjärta även är fullt av kärlek till Italien  
VAR
det verkligen inte mitt drömscenario att just dessa två skulle kämpa mot varandra .
 
 
 
Jag LIDER med dem.
Fotboll i Italien är på en HELT annan nivå  i Italien jämfört mot  Sverige även om intresset är stort hos oss är det INGENTING mot där.
Klart de är FÖRTVIVLADE.
 
 
 
Egentligen är jag inte ett dugg engagerad i fotboll .
 
Till och med så ointresserad att jag inte noterade vem den trevliga mannen med benet i gips var som jag satt och småpratade med i loungen på Malpensa flygplats i Milano.
Han var så intresserad av att veta hur det var att resa med hund.
Och eftersom den lille är ett av mina favvosubjekt så babblad jag glatt på, ha ha

 
Det var inte förrän flygvärdinnorna började svassa runt honom , be om autografer och så som det gick upp ett ljus för mig.
MEN
det här hände förstås INNAN jag någora månader senare mosträvigt följt med Herrn och sonen till San Siro för att de så gärna ville se ZLATAN
som då spelade i  Inter.......dvs F.C. Internazionale Milano  
 
 
Fotbollsintresserad eller ej gick bara inte att motså den här killens karisma och storhet. 
(något jag alltså fick försmak av där i loungen ) 
 
 
Naturligtvis börjar därför spekulationerna nu
Bara att hålla tummarna och hoppas
 
 
 
 
♠♠♠♠ 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: