stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Väninnorna och Jag

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
För några veckor sedan cyklade fina Väninnan och jag runt i solen och njöt av sommarens finaste dag i Stockholm.
 
 
Slog oss ner på en filt i gröngräset och pratade...om mycket ....bland annat om vilka böcker vi läst under sommaren.
 
Vi gillar ...inte alltid....men väldigt ofta samma filmer och berättelser så jag tycker alltid det är kul att höra vad hon tagit del av senast.
 
 
Nyligen avslutade vi Neapelkvartetten , som vi nu kunde konstatera att vi bägge tyckt väldigt mycket om.
I de fyra romanerna får man följa två kvinnors liv tillsammans under drygt sextio års tid .....osökt kom vi därmed in på andra böcker om nära relationer mellan kvinnor. 
 
Hon  tipsade mig då om Väninnorna och jag  av Åsa Moberg, extra aktuell nu i och med publiceringen av hennes biografi. Den här boken är dock från 2011. 
Formen är intervjuer och samtal med några av författarens vänner parat med hennes egna reflektioner kring minnen och vad som sägs.
 
Intressant , öppet och en hel del igenkänning av tankar och känslor i och kring relationer .
 
Rekommenderas.
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: