stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Allt flyter

Kategori: Shanghai

 
 
För drygt ett år sedan skrev VD en artikel om två unga svenska entreprenörer som startat ett Spa. 
Span finns det många av i Shanghai men just det här erbjuder en tjänst utöver det vanliga.
 
Hit går man inte för massage och ansiktsbehandlingar utan för att flyta.
 
 
 
 Bilder , utom artikel och min egen längst ner , från www.floatasian.com
 
 
 
Vet inte om det var i samband med artikeln som VD prövade på att flyta för  första gången
.....men han är i alla fall helt frälst och går dit regelbundet .
 
Även vår nya Stipendiat är en vän av flyt. Säger att han ofta gör det  hemma i Stockholm .
 
 
 Floatasian är grundat och drivs av de trevliga  bröderna  Andreas och Theodor Martin.
 
 
 
när VD häromkvällen frågade om jag ville följa med honom dit och testa   ............tänkte jag att tja varför inte ?
 
 
...och så cyklar vi iväg .
 

Snyggt och fräscht i deras väntrum.

 
 
 

Gulliga Spamanagern JJ tar hand om oss .......och särskilt mig då som är rookie.

Visar runt och introducerar konceptet. Att flyta, säger hon, är avkopplande, minskar stress, lugnar ner nerverna och förbättrar kreativiteten......hm... säger jag , ha ha  

 
 Det finns tre rum med tankar och duschar att tillgå..
 

och
här, fast med locket nere , ligger man .
Lugn musik eller olika former av medidativt tal  i högtalarna  och behagligt ljus om man vill eller helt svart. 
  
 
Här kryper jag ner i min tank.Jag behåller ljuset på men dimmar ner det 
 
En timma senare......vad tyckte jag  ?
 
Jo, klart det är skönt , jag trodde att jag skulle bli väldigt rastlös men icke. Musiken, ljuset, att flyta gjorde att jag snabbt kommer in i ett lugn och dåsar bort .Tiden går fort.
 
Kommer jag gå dit igen ?
 
Säkert , kul aktivitet att göra i sällskap (även om man är ensam i tanken)   ....men  gå tillbaka själv ......mindre troligt .
 
 
 
 
.....OCH för er som undrar
NEJ
detta är inte sponsrat .
 
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: