stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Går bra nu

Kategori: Shanghai

 
Herrn har åkt till Sverige så jag får roa mig sjäv denna helg.
 
Fredag och Mahjong  
Min tur att vara värdinna .
Idag tillsammans med de här sköna damerna .
 
 
OCH 
det går bra nu .....ha, ha .....i alla fall för mig som lyckas slå till med en sådan här fin vinst.
 
 
 
Visst spelar vi med  pengar men om jag säger att det oftast handlar om någon krona till var och en när poängen för varje runda räknats  förstår även ni som aldrig spelat detta roliga spel
ATT
det här verkligen var en kanonomgång. 
 
Trevlig lunch med the ladies och sen till kontoret.
 
Nye Stipendiaten och jag ansvarar för kvällens arrangemang .....ett trivsamt After Work
 
(null)
 
Mindre trivsamt är vädret som överraskar med blixt och dunder strax innan eventet ska börja.
Taxi ....glöm det , finns aldrig att få tag i vid minsta regndroppe.
 
 
 
Vi får traska bort mot restaurangen ....i hällregn.
INTE
bra ,varken för frisyren eller mina silverballerinor , ha ha.
Trots det eländiga vädret dyker de flesta av våra gäster upp och det blir en finfin kväll.
 
 
Några timmar senare har regnet upphört och nu är det bara skönt att sakta vandra hemåt.
Jag går på gatan och lyssnar på en podd.... ja just här är det lite mörkt och rätt tomt på andra kvällsvandrare
 
MEN
aldrig att vi känner oss osäkra eller rädda när vi är ute i Shanghai.
 
hoppar plötsligt en BLOTTARE !!!! fram mellan de parkerade bilarna .
Jag blir såååå paff.....skriker FÖRSVINN ....och han dryper iväg.
 
JA
kära nån vad ska man inte behöva vara med om.
 
 
På lördagkvällen möter jag upp besökande härlig fd Shanghaibo och hennes trevliga dotter för middag på favoriten Xixi.
 
ALLTID
lika roligt att träffas och bubbla om vad som hänt sedan sist.
Näst gång vi ses blir till sommaren på gemensamma Väninnans kalas i Italien ......längtar. .
 
(null)
 
MYCKET
lugn och skön söndag.
Sitter ute några timmar i solen och läser sen går jag till kontoret .
En intensiv arbetsvecka med tripp till Peking väntar .
Känns bra att jobba undan lite innan .
 
Go kväll.
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: