stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Mamma Mia

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Lugn dag . 
Regnet öser ner men vi går i alla fall  ut för en fika . 

(null)

Herrn sitter kvar och läser tidningar.
Jag går för att fixa mina fransar . 
Alltid svårt att inte somna till  när jag ligger och blundar i drygt en timma. 
Tydligen kniper jag ihop ögonen och det går förstås inte när de håller på och arbetar. 
No , no säger de och puffar på mig , ha ha .
Idag går det ändå  hyfsat.
Håller mig vaken genom att lyssna på Godmorgon Världen där de bl.a. rapporterar om en ny typ av jättefästing .
Huvva ..... den sorten låter inte trevlig alls .😬

(null)     

Resultatet  blir lysande och jag lämnar nöjd salongen . 

Möter upp the Ladies .
Vad är bättre en regnig eftermiddag än en mysig film. 

(null)

.... och Mamma Mia 2 passar precis .
Charmig , lättsam , romantisk , fin miljö och härlig musik . 

(null)

När första filmen kom 2008 visades den på många ställen dock ej i  Kina . Publiken ansågs inte uppskatta musikaler.
MEN
nu har  de som styr i filmbranschen bestämt att tiden är mogen . 
Verkar som om de har rätt . Salongen är fullsatt av unga kineser som verkar gilla såväl film som låtar. 
Kul . 

(null)

Äter middag ihop med damerna. 
Regnet har upphört . 
Fin och klar kväll  så vi promenerar hemåt .

God natt 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: