stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vita mössor och chica tjejer

Kategori: Shanghai

 
SÅKLART
börjar morgonen med den numera dagliga rutinen .....travar förbi mina " vänner " i parken som efter att ha sett mig nu i två veckor komma älgande vid samma tid  , nickar glatt men  återgår sedan med stor koncentration till sin syssla. 
 
 
Snabb frukost och  piffande ...för redan vid lunch är nästa aktivitet.
Vi har fått trevlig inbjudan från våra finska vännerna att komma till sonens Graduation Party.
 
 
Sååå kul stund med the Ladies .
 
 
 Alltid  kul att hänga med finnarna...och extra nice att få vara med och fira deras superduktiga ungdomar.
 
 
Stämningen på topp och de ...i alla fall det här sällskapet.... älskar att brista ut i sång.
Vi tar alla ton både till Den blomstertid och Sjung om studenten ....såväl på svenska som finska.
 
 
 
.....och förstås VÄLDIGT mycket god mat
....OCH dryck...phu ....i ett nafs försvann vinsten av alla mina bortravade kalorier och nya lades till i ruskig fart. 
 
 
 
Några glada timmar senare möter Herrn och jag upp fina dottern och alla chica girls.
 
 
 
Drink ute på terassen hos favoriten Devil's Share .
 
 
Finfin utsikt över torget i Xintiandi.
 
 
Middag hos annan Xintis favvo ....Xixi Bistro.
 
 
 
Girlsen , som jag måste säga är härligt nyfikna och gärna vill testa allt möjligt, går all in.
På bordet hamnar således inte bara de " vanliga " rätterna utan även sånt som Herrn och jag gärna avböjer som groda, ål och mjuk tofu.
 
Mätta, belåtna och mycket nöjda skiljs vi åt.
Vi strosar hemåt, girlsen hoppar in i taxi ....mot Perry's......Partytime ....oh la la .
 
Blir nog INTE en tidig powerwalk  för dem i morgon bitti, ha ha 
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: