stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Börjat blomma

Kategori: Shanghai

 
JA,
inte är det vädret som gör att jag sitter här ute på Arlanda och känner mig lite vemodig inför att lämna   Stockholm , fina familjen och vännerna.
DET
visar sig verkligen inte från sin bästa sida idag.
 
 
Jag är ingen vän av avsked och tycker alltid att just det här momentet...att skiljas  ... känns lite svårt.
 
 
Viasr sig att det inte bara är i Stockholm som det är regn och rusk.
Vi får kliva på vårt plan i rättan tid men väl ombord meddelar kaptenen att vi inte får åka iväg då det är ännu ruskigare i Helsingfors......så vi blir sittandes i en timme .
DEN
timmen som jag normalt brukar ägna åt en god latte och lite mailande i Helsingfors försvinner raskt och väl framme där är min Shanghaigate  redan markerad som Closed , oj hur ska det här gå ?
 
Rusar genom flygplatsen och får i alla fall gå ombord.......dock gick det här lite väl snabbt....
 
 
....anar därmed att det är något av ett under om mina väskor kommer med ......vilket de så klart inte gör.
Bandet blir helt tomt utan att jag fått mitt......bara att traska bort till luckan för LOST och efterlysa dem.
Ja,ja inget att hetsa upp sig över.
Jag reser ändå rätt mycket och får väl vara nöjd med att det oftast brukar fungera.
Vänlig herre utlovar att de ska anlända med morgondagens flight och transporteras hem till oss framåt kvällen.
 
 
Väl framme blir jag positivt överraskad.
 
 
Under de dagar jag varit i Svedala har det börjat blomma så här fint på vår gård.
 
 
Några av årets finaste veckor väntar oss här i Shanghai .
ÖVERALLT
 skira körsbär , dogwood och pampiga magnolia  i vitt och rosa , azaleor, påskliljor ,rhododendron mm mm 
 
ljuvligt och vackert.
 
MEN
nu kan jag inte bara stå här som en annan Ferdinand och beundrande stirra på prakten.  
 Plikten kallar......dax att köpa kaffe och sen gå till kontoret. 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: