stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Frulle, fixeri och firande

Kategori: Stockholm

 
 
Tidig morgonpromenad .
Sonen och jag halkar runt på glashala trottoarer på väg till favoritfiket för godaste frukosten.
 
 
Vi Facetimar med Herrn som är på jobb i Hong Kong  .
Där har han det sommarvarmt och skönt . Befinner sig med vänner på trevlig hike ut från city till Stanley.
 
 
 
 
Jag susar vidare för fixeri hos frisören.
 
 
Ja....man ser ju inte så grann ut precis när man sitter där i stolen.....
 
 
...MEN
måste säga att coola Sofia på https://www.ljusberg.nu  gör under med mina testar !!!
Sååå nöjd med färg och form.
På tal om form ....vad gillar ni hennes glammiga outfit?
Tycker själv att lite glitter förgyller vilken ruggig förmiddag som helst.....även om jag brukar vara något mer modest i mitt glittrande , fniss .
 
 
 
Fortsätter till mor.
Hon har precis sålt sitt hus och flyttat till ny fin lya i en annan del av stan.
Himla
MODIGT
Flyttlasset gick i veckan och här skjutsar syster henne, några av finprylarna och lilla Dino till nya stället.
 
 
Därmed får jag också testa nya stiliga Stockholm City......"Suckarnas gång" är ett minne blott, vilket jag tror att alla Stockholmare uppskattar .
Nu har pendeltågen vid centralen flyttat 45 meter ner i underjorden. 
Toppen, rent, snyggt och läckra installationer att vila blicken på.
 
 
Glad mor och vovve, bägge  verkar redan trivas i sina nya hoods.
De följer med mig till stationen när jag åker hemåt.
 
 
 
Nu stannar jag vid Odenplan ....ja så får jag även se den nya pendeltågsstationen där .
Tummen upp.
......och blir perfekt för mig att åka från när jag ska besöka mamsingen framöver.
 
 
 
Hem och piffar.
Ska på trevligt kalas .....Nej inte i det här stiliga huset , ha ha 
DOCK
till lika stiligt men en något mindre granne.
 
 
Vi är här för att fira den glada 60- åringen i mitten.
Herrarn tre är Herrns fina vänner från studietiden i Uppsala.
Lite gråa inslag men fortfarande lika härliga .Inte en tråkig sekund i det här gänget.
 
 
Promenerar hemåt , glad i sinnet.
 
Sååå trevlig kväll .
.....och Herrn fick vara med på ett hörn via bilder på WeChat.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: