stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vilodag

Kategori: Allmänt

 
Vilodag....
 
 
...ja såklart inte för de här två.
Herrn har bokat in en skidguide och idag ska hon ta med honom och dottern på några häftiga rundor runtom  i systemet .
 
PERFEKT
eftersom det har kommit en hel del snö , så deras första löpor lär bli i precis den där orörda lätta och fina snö alla vill åt.
 
 
ÄVEN
 om jag hade kunnat hänga med....alltså det tempot som de där vildingarna håller är verkligen inte mitt...fungerar det absolut inte idag.
 
TYVÄRR
 har mitt onda knä ......som varit i fint skick sedan i somras nu gjort sig påmint .
Är ömt och gör rätt ont.
 Jag tänker därför att en vilodag från backen för moi kanske är på plats.
 
 
Tar på mig lurarna, laddar ner senaste Stil och Spanarna och spatserar på en  8 km lång promenad istället.
 
 
Jag har varit en hel del i fjällvärlden, både i Sverige , Norge och Alperna .
 
 
 
Kan inte minnas att jag någon annanstans  sett den här mängden snö.
 
 
Busshållplatsens skylt och tidtabell  har till och med fått grävas fram, ha ha 
 
 
Så är det också snön som är viktig här .
Verkligen fint med de enorma snövidderna.
 
 
Enda jag saknar är solen.
DEN
syns inte mycket .
 
Talesättet i byn är faktiskt .....att en solig dag i Niseko är en dålig dag.
 
 
 
Nä ,här är det BARA puder som räknas .
 
 
 
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: