stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Födelsedag

Kategori: Taiwan

 
 
Vaknar till ett strålande väder.....extra kul idag då det är min födelsedag.
59 år , ja åren trillar på i rasande fart.
Så tacksam ändå för LIVET , god hälsa, min fina familj och alla vänner.
 
Min mamma skriver så fint till mig om hur hon förknippar en viss blomdoft med min födelse .
Hon brukar även berätta om min första sommar , att den var så ljuvlig , eftersom 1959 tydligen var en extraordinärt härlig sådan.
Själv tycker jag väldigt mycket om att vara född så här i slutet av april , känner jag mig betydligt mer nära med  sol och värme än snö och kyla, älskar speciellt den svenska försommaren .
 
 
 Det fina vädret får i alla fall upp oss och vi tar en tidig morgonprommis uppför kullen till det lilla templet .
 
 
 
Såväl templet som parken runt har nyligen genomgått en totalrenovering.
 
 
Allt är välputsat och skinande.
STILIGT
 
 
En magnifik utsikt över ......
 
 
hotellet och floden ......
 
 
...samt den vackra dalen.
 
Långfrukost och därefter dax att sätta sig på tåget upp till Taipei.
 
 
 
Vi checkar in på vårt coola hotell .......
 
 
och spenderar en skön eftermiddagen vid poolen.
 
 
Strosar runt i vårt kvarter där Tapieis högsta byggnad,101,dominerar.
Byggnaden var världens högsta 2004 och framåt men knuffades 2010 ned från den tronen då Burj Khalifa i Dubai invigdes.  
 
 
Precis framför ingången till 101 hittar vi popartisten Robert Indianas läckra skulptur LOVE (1970) . Första gången visad på Indianapolis Museum men som nu har reproducerats i många olika utföranden på olika platser runt om i världen.
 
 
Annan kul  installation ....hittar dock ingen info om upphovsman.
 
Moi in the middle, ha ha 
 
 
 Tillbaka till hotellet för drink och middag.
 
 
Herrn  hade hittat en fantastisk restaurang och bjöd på himmelskt god middag , bland annat med favoriten .......Pekinganka .
 
 
 
GOD NATT
 
♠♠♠♠ 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Minns nu att vi ju fyller nästan samma dag och inser att du är tio år äldre än mig! Grattis i efterskott!

    Svar: Detsamma till dig , hoppas du hade en härlig dag.Hälsningar
    M
    M W

    2018-05-05 | 12:55:35
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: