stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

För högt

Kategori: Shanghai

 
Har en tid , ja faktiskt ända sedan förra månaden då vi var upp på 3800 meter vid besöket i Yunnan , inte känt mig helt OK . Jag mäter ibland mitt blodtryck och emellanåt ligger det strax över det rekommenderade intervallet både  för övre som undre trycket. Vid mätningen direkt efter hemkomsten var värdena höga men jag tänkte att hmm ....... det går nog ner /varierar som vanligt . 
Icke då ☹️
När jag så häromdagen fick en väldigt svår huvudvärk ....som inte heller ville gå över trots tabletter .... kände jag att det nog var bäst att traska iväg till läkaren . 
HON
blev inte glad ....ja förutom för det att jag faktiskt kommit till henne med mina besvär . 
Fick en mätare för 24 timmar och uppdraget ATT ...med den på ...vara precis som vanligt. 
 
(null)
 
Ett dygn senare konstateras att det är dax för mig att börja med blodtrycks medicin samt göra en fullständig ....jag menar FULLSTÄNDIG check up .
 
 
 
 
Fick också lite förmaningar om det vanliga som mat, sömn, motion och alkohol 😬
INTE 
så lätt direkt att leva efter snälla Fru Doktors  ordinationer men några saker kan jag i alla fall skriva under på .
- sova minst 7 timmar 
-ta medicinen
-1timme daglig powerwalk
- äta hälsosamt 
 
 
(null)
 
👍
Ha en bra dag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: