stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nykomlingar

Kategori: Stockholm

 
Tidigt
.......och jag susar ner till Djurgårdsbron .
 
(null)
 
Morgonpromenad i dimman med Vännerna runt kanalen
 
(null)
 
Brrr..... rätt ruggigt idag så det känns skönare  att sitta inomhus och titta ut
.....och härliga hästar blir man alltid lycklig av att se  ..... när vi dricker kaffet på KMK. 
 
(null)
 
Cyklar hemåt och bylsar på mig än mer .....för nu väntar gårdstädning med mina trevliga grannar.
Vi räfsar ihop stora högar med löv  ( ....typiskt nog så kommer de alla från granngårdens träd, ha ha ), ställer in möbler och fixar med lite smått och gått.
Varje höst och vår kör vi en gemensam städning därute.
Blir väldigt fint.....och är kul att jobba tillsammans .
 
 
(null)
 
En VARM dusch och sen blir det en sista vända till tapetbutiken....phu.
5 av 6 tapeter är klara .
NU
måste jag verkligen bestämma mig 😁
 
(null)
 
 På väg hem går jag förbi en av två nykomlingar i mina hoods.
 
Vackra, vackra blomsterbutiken.
Visar sig inte bara ha väldig skön känsla för  grönt och grannt  utan drivs också av två himla trevliga herrar.
Toppen.
Köper lite snyggt hem att dekorera bordet med inför kvällen.
 
(null)
 
Senare till aftonen blir det besök hos den andre.....Restaurang Nabu som öppnat uppe vid Tegnerlunden.
Även den visar sig vara en trivsam bekantskap som jag gärna vill återkomma till.
 
 
 MEN
innan middag kommer Vännerna över för bubbel, babbel och snacks  .
 
(null)
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer

  • Angelica Wåhlin säger:

    Vad mysigt du verkar haft det!

    Svar: Tusen tack Angelica, ja det har verkligen varit fina dagar tillsammans med familj och vänner i Stockholm.Må så gott
    M
    M W

    2018-11-14 | 10:43:38
    Bloggadress: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget här: