stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Toppenbra

Kategori: Stockholm

 
Jamen det är väl klart att NÄR jag ska lämna ....JA då kommer solen.
Ok , ok är väl ändå trevligt att trippen avslutas lite nice.
 
Alltså avslutas nice vad gäller väder, ha ha 
För övrigt har det varit en toppenbra visit på alla sätt.
 
(null)
 
....TAPETERNA
Japp , det blev klart. Har nu  bestämt, beställt och betalat.👏
Fick fantastiskt fin hjälp av Alviks Måleri att beräkna HUR mycket av tapeter, lim, färg och annat som kommer behövas.
 
(null)
 
Mysiga  fika, luncher och middagar med sonen och Vännerna.
....och morgonpromenader . 
Ni vet att jag traskar min timme ändå varje dag....  men såklart det är väldigt  trevligt att få sällskap vissa morgnar.
 
(null)
 
En av dagarna fikar jag på Mr Cake med ena Väninnan och lunchar med den andra .
Vi pratar bland annat om det nya i deras liv.
 
BÄGGE
två ska snart bli mormödrar. 
En är veteran ...har redan två gulliga barnbarnsflickor .....den andra är det första för.
HIMLA
spännande 
 
Hm ....en ny fas i livet väntar .
Både  Sonen och Dottern har meddelat  mig ATT de inte är där än.
Jag försäkrar dom såklart att det INTE ska känna någon press 😉
men
OM
det dock händer någon gång framöver så tror jag nog att jag kommer bli en rätt hängiven mor/farmor.
 
(null)
 
Har också bra jobbmöten.
Tänker mig att framöver arbeta i egen regi med olika uppdragsgivare..... och här träffar jag en av dem.
Fantastiskt fint företag som tar fram väldigt vackra  produkter i kinesiska blue Nankeen tyger.
 
Titta gärna in på deras hemsida.
www.trueblue-design.com
 
Träffar även ett annat spännande företag.
Verkar också väldigt lovande....berättar mer längre fram.
 
 
(null)
 
Besöker
....som alltid...coola Sofia på Ljusbergs ...som förtjänsfullt fixar till min blonda man.
 
(null)
 
...samt fotMadame på MJ Studio. 
OCH
där överraskade de mig med en finfin present som jag vann på deras invigningskalas.
En UNDERBAR ansiktsolja.
Tusen tack .
 
 
(null)
 
Bror bjöd in oss alla i familjen till kalas för att fira att mamsingen fyller 84 år.
Massa god mat och trivsamt umgänge.
Inte så ofta ALLA vi syskon har möjlighet att träffas .
 
 
(null)
 
Väninnan bjöd in till ett annat typ av födelsedagskalas.
En härlig dam skulle denna dag ha fyllt 100 år .....men men 😢
Vi bara njöt av att vara samlade , mindes och  delade dråpliga och goda historier om henne  .
 
(null)
 
Samma värdinna men annan kväll.
Alla sköna Ladies i boklubben Verbatim samlade....hör inte heller till vanligheten.
 
Livliga diskussioner om den intressanta 
 
 
 
NU
åker jag vidare till Hong Kong
DÄR
väntar sol, värme och HERRN 😍
 
♠♠♠♠
 
OBS 
inga av de nämda företagsnamnen har sponsrat.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: