stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

På jakt efter bling

Kategori: Shanghai

 
Väl hemma igen i Shanghai blir det på en gång lite  småstress.
Herrn och jag ska snart på stor baluns uppe i Peking.
Klädkoden säger smoking  a` la Gatsby.
Herrn har såväl kläder som alla detaljer på plats .....fick dessutom fin vit sidensjal av mig i present för någon vecka sedan. 
 
(null)
 
Men jag har  fortfarande en del som måste införskaffas.
Mitt tänk är att Art Decofiera en svart lång sammetsklänning som redan hänger där i garderoben.
PK a la 2018 eller hur?
 
Således behöver jag ge mig ut på jakt efter bling bling .
är det extra bra att bo i Shanghai som har många olika marknader. 
 
(null)
 
Jag strosar ner mot Yuyuan Garden och Embellishments market .Här säljs miljoner olika knappar  
, tofsar,dekorationsband,fjädrar,blixtlås, glitter, spets, applikationer, nitar ...mm mm.
 
ALLT ......i ett fyra våningar högt hus!!!!  Med hundratals försäljare i små bås. 
 
Alltså det är å ena sidan perfekt för någonstans i detta enorma hus finns det åtminstone 1 försäljare som kommer ha vad jag söker ..... å andra sidan är det ett helt ÖVERMÄKTIGT uppdrag när man inte riktigt vet till vem man ska gå. 
 
Ganska snabbt hittar jag dock vad jag vill ha MEN då har killen bara en av varje
 .... hmm OCH det kan man ju verkligen undra varför......hur ofta behövs bara en dekoration ?
 
Jag söker två i par alternativt fyra likadan . 
Nu kan jag i alla fall ta ett foto och visa upp så de mer förstår vad jag är ute efter.
 
(null)
 
Jagar vidare .... och ser mycket fint .......får massa bra idéer till andra uppiffningsprojekt .... det får dock bli senare ....måste FOKUSERA på det jag behöver just nu.
 
(null)
 
Ja , så helt plötsligt hittar jag PRECIS det jag vill ha och den härliga damen har fyra likadana .
LYCKA.
 
(null)
 
Nu behövs fina Art Decoaktiga örhängen, armband och ett hårsmycke. 
Jakten fortsätter på nästa marknad som av någon anledning kallas Junk market .....men säljer fina accessoarer. Mycket lättare här, även om det är lika stort så har jag varit här flera gånger och har några favoriter som brukar ha sådant jag tycker om. 
 
(null)
 
Klappat och klart.
Bling blinget påsytt, smycken, väska, skor som matchar Gatsbytemat. 
Blir kul det här.
Vi är redo. 
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Så mycket smidigare för män men å andra sidan kan de sällan gå all-in och släppa loss blinget!

    Svar: Ja de är himla stiliga i sina smokingar.....ett plagg som jag verkligen tycker gör en man, ha ha. Älskart MEN vi ladies har så mycket roligare att välja bland......i alla fall när det gäller aftonblåsor.Må så gottM
    M W

    2018-10-22 | 20:48:08
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: