stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Till min fasa

Kategori: Adelaide

 
På morgnarna joggar vi  nere vid floden Torrens
 
 
 
 
Här är så vackert och rofyllt. 
 
 
Stiliga och julpyntade båtar redo att ta ombord turister för en tur.
 

 
Många och fina klubbhus.
 
 
Adelaide är en stor universitetsstad och de har alla sina roddföreningar.
 
 
Rofyllt javisst 
MEN
också fullt av aktiviteter.
 
Det ros....såklart
 
 
.....promeneras med hund
 
 
cyklas, springs
 
 
......och inte minst FIKAS.
 
 
 Första morgonen tar vi vänstervarv.
Mysigt värre.
 
 
En annan morgon kör Herrn vänstervarv igen men jag väljer höger ....för att få se lite annat.
 
 
Lika vackert denna sida.
 
 
Fnissar gott åt skyltarna.
Annan uppmaning än vad vi är vana vid, ha ha  
 
 
efter en liten krök ändrar kanalen totalt karaktär.
Smalare , mer av gånstig än väg .....och hög växtlighet mot flodsidan...... å så.....SKYLTEN!!!!

 
ORM
är faktiskt min fasa.
Det är en rädsla som jag helt enkelt inte kan hantera......hjärtar börjar slå hårt och jag vågar knappt sätta ned fötterna .
Känner mig superstressad......av bara en SKYLT.
 
Skuttar som en annan kanin tillbaka bort mot tryggheten .......det FORTASTE jag kan.
 
 
Phu......vilken pärs  😅
 
♠♠♠♠
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: