stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Iskalla vindar

Kategori: Helsingfors

Tidig morgon .
Sitter i gate och väntar på att gå ombord .
MOT
Helsingfors.

(null)

DÄR
jag tidigare bara satt på Starbucks i en timma eller så och väntade in Stockholmsflighten . 

(null)

MEN
nu ....med flera Vänner boendes i stan ... lägger jag in ett stopp på några  dagar .... på Finnair kan man göra 5 dygn .... för att hälsa på . 
Sååå trevligt .

(null)

Landar på eftermiddagen.
Åker hem till Vännerna med väskorna och tar sen en prommis på stan ...... gäller att hålla sig vaken , ha ha .

(null)

Himla vackert .... men huvva så kallt.
Iskalla vindar.

(null)

Väninnan kommer hem från jobbet och vi går iväg för middag .
Jag har läst in mig på stans krogar ..... finns  många  spännande och bra .
Ikväll har jag valt en gammal klassiker ..... Salutorget .
Ligger fint vid Esplanaden . 
I en vacker banksal från 1914 har här varit restaurang sedan 2009. 

(null)

Mätta och rätt belåtna " blåser" vi hemåt .

(null)

God natt 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: