stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Herrn dit , jag hit

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Så blev det så att Herrn åkte tillbaka till Shanghai och jag ..... på ett nästan helt tomt plan .... åkte vidare till Stockholm . 

Dessvärre är inte min detour föranledd av virusrädsla utan för att vi nåtts av den ledsamma nyheten att min lillasyster är sjuk .... och jag vill just nu vara  nära henne, min mamma och resten av familjen . 

(null)

Jetlag från öst och Oscarsgala mitt i natten är en perfekt kombination . 
Ser både röda mattan och själva galan . 
ÄLSKAR 
både färgen och modellen på Renés klänning . 

(null)

Var väl inte riktigt lika pigg dagen efter då vi hade styrelsemöte i operasällskapet Kamraterna .
MEN 
kaffe och  spännande presentationer av 2020s  kommande uppsättningar höll mig dock alert .

(null)

Köper årets första semlor och åker över till syster .
Vi pratar om läget och behandlingarna som snart ska påbörjas . 

Så förfärligt alltihopa . 

(null)

Aftonen spenderas med de här sköna damerna .
Det vill säga vår bokklubb .
Träffas i trevliga galleriet som en av the Ladies driver . 
Härlig miljö . 

(null)

Kvällens bok 

(null)

Övriga gillar den skarpt .
Jag håller med om att den är välskriven , bra uppbyggd med två historier i en och man lär sig mycket .
MEN
det är just det att det handlar om ÅL 
.... jag menar hur intressant är det med all fakta kring denna ... både oaptitliga och läbbiga varelse .... sida upp och sida ner 
Så , ja jag rekommenderar den även om jag själv inte var helt crazy i ämnet 
📚




Kommentarer


Kommentera inlägget här: