stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Halkan ställer till det

Kategori: Stockholm

Mamsingen ringer.
Stackarn halkade på en isfläck och har nu både ont och svårt att gå.
Jag åker dit tidigt på morgonen.
Går först en härlig promenad med Dino.
Krispigt och  vackert ute. 

(null)

Därefter är vi lite osäkra på vart vi ska åka .
Ringer sjukvårdsupplysningen för råd.
Visar sig att det finns en lättakut… med röntgen…. i närheten.
Perfekt.
Vill helst, dels av smittorisk dels för tidsaspekten, undvika akuten .
Anar att storsjukhusen just idag ,utöver allt det vanliga , dessutom har extra många fallolyckor  att ta hand om .

(null)

Går också supersmidigt .
Mamma får direkt en rullstol så hon inte behöver belasta benet  och kallas snabbt  in till läkaren .
Röntgen och analys av bilderna .
Lyckligtvis är inget brutet eller avslitet men  närmaste veckorna blir på kryckor. 

(null)

Jag tar …. såklart med glädje …. med mig Dino hem .
Mamma ska nu bara fokusera på att vila och bli  frisk igen . 
Inte oroa sig för lilla Dinos promenader .

(null)

På väg hem stannar jag till för en kaffe hos trevliga Petit  Marche . 
Andas ut .
Trots stor lättnad …. phu det var en pärs .

ALLTID 
oroligt innan man vet läget vid olyckor/sjukdomar.
Väldigt glad att det inte var värre.

(null)

Hemma väntar Dottern.
Hon är familjens traditionalist. 
Vill gärna fira högtider på "rätt" sätt .
Inte så där hipp och happ som Herrn och jag tenderar att göra .
Vilket är toppen .
För nu har jag lovat henne att vi ska baka istället för att köpa pepparkakor.
OCH 
vi får därmed några himla mysiga timmar tillsammans i köket . 
Brände bara en halv plåt . 
Kakorna blev väl sisådär men vi är väldigt nöjda ändå . 

(null)

Sonen kommer över och vi går ner till Grand Hotell .

(null)


(null)

Dags för en annan …. av kiddsen sörskilt uppskattad …. tradition , familjens Julbord .
Dan före dan , i år på Grands Veranda . 

(null)

Trevligt som tusan .
Faktisk första Julen sedan 2014 som Herrn och  jag firar med BÄGGE våra barn . 
Känns fantastiskt fint. 
I afton förstärks dessutom klanen med gulliga Flickvännen 

Alla också mycket, mycket nöjda med maten, miljön och sällskapet .
Rekommenderas varmt . 
Go kväll 👌





Kommentarer


Kommentera inlägget här: