stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

För tjock !!!!

Kategori: Allmänt

 
Jaha..... bara att konstatera att världens finaste lilla hund under de senaste två åren sedan han kastrerades sakta men säkert har lagt på sig några gram.
 
 
Inga större problem men så pass många att han inte längre kvalar in för maxvikten att flyga i kabin.
 
Det går förstås att ta med honom på annat sätt ...men det är lite pyssel...bla krävs en annan bur än vad jag har idag .  Optimalt är också att flyga non stop vilket inte är läget denna gång.
 
Således är det bara jag som idag beger mig mot varmare breddgrader.
 
Mamma och Dino  får stanna kvar  hemma i hennes härliga trädgård .
Trist förstås men ingen skada skedd.
Italien finns kvar och de  är varmt välkomna att  följa med på nästa tripp då vi har bättre tid att fixa ny bur och framförallt boka in oss på en bättre flight.
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Så sant! Idag får vi besök av Lena och jag har förberett en ital. sallad med lufttorkad skinka mm. Till kaffet blir det hallongrottor. Kall Riesling att svalka oss med blir det till. Hoppas det gick fint att bila sista biten.

    Svar: Ja då allt gick bra men om Kina är landet nästan rätt är Italien landet ALLTID fel. Som när jag hade bokat en 5 sitsig stationsvagn och de erbjuder mih en lite fIAT 500, ja då är man glad att jag inte stod där med 5 väskor och 4 barn.....nu hat utlovats att vi ska få byta bil nästa vecka. Eller när jag går till Vodafone och köper router och bredbandstis för rätt stor peng....fungerar det ? Nix pix Förvånad? inte alls.....således har jag nu tillbringat en timma hos Vodafone och har fn uppkoppling. Sitter på parkeringen utanför butiken i Luino och passar på att rafsa av alla emails och göra blogginlägg för man vet inte hur länge wifikontakten består. De som sätter upp sändare måste helt enkelt ha glömt bort lilla Porto Valtravaglia.Ha så trevligt och hälsa Lena
    Kram
    M
    M W

    2014-07-10 | 12:01:03

Kommentera inlägget här: