stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

VROOOM

Kategori: Allmänt

 
På Handelskammarens trevliga AfterWork träffar jag några sköna ladies från Volvo.
 
 
Vi pratar om det häftiga eventet som Volvo för någon vecka sedan höll på  läckra konstmuseet Artipelag i Stockholm inför lanseringen av sin nya coola XC90. 
 
Bilder från www.volvocars.com
 
Det går väldigt bra för Volvo nu i Kina. I augusti kom siffror som visat att försäljningen ökat med 36%. 

Volvo grundades 1927 och för att celebrera detta släpptes onsdagen den 3 september kl 16.00  just 1927  individuellt numrerade bilar av den nya modellen .Köparna fick gå online och registrera sig. Tilldelning per  marknad varierade med storleken men totalt sätt var det en succe. Inom några millisekunder hade de första köparna valt sitt favoritnummer och  inom 47 timmar hade alla bilarna köpare.
Jag kan bara ana HUR fort de måste gått åt i Kina.
Marknaden här fullkomligt älskar special- och begränsade utgåvor och kapital finns det gott om.
De tjusiga bilarna levereras i färgen Black Onyx med bärnstensfärgad läderklädsel och valnötspaneler. Dessutom graveras ens nummer på dörrtrösklarna och unikt emblem sätts på bakluckan.
 
 
Utrustningen är förstås top noch och säkerhetspaketet omfattande.
 
Instrumentpanelen går inte att känna igen .......i princip finns inga knappar längre utan föraren ska utifrån pekplattan interagera med sin bil och kan via den nå olika internetbaserade produkter och tjänster. 
(låter lite grekiska för mig.... undrar om man måste gå på kurs för att kunna ratta runt den här tingesten , ha ha  )
 
Det exklusiva ljudsystemet sägs  i alla fall göra att musiken upplevs som ett liveframträdande i världsklass...och det tror jag mig kunna uppskatta utan instruktionsbok.
 
Jag och jag ...jag menar förstås HYPOTETISKT ...för jag är  verkligen inte en av de lyckliga 1927 stycken .
 
 
 ♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: