stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Dagar och kvällar i stan

Kategori: Stockholm

 
HERRN
är busy på kontoret .
 
SJÄLV
strosar jag runt på stan och njuter av ett lite svalt .....brr ...men väldigt soligt och vackert Stockholm .
 
 
HAR
 alltid TRE stående punkter på agendan när jag är hemma .
Besök hos  tandläkaren.
Håret ...framförallt färgen...och klippning hos min duktiga frisör , Sofia på Ljusberg Olsson.
Fotfixeri hos trevliga Marina på Härliga Fötter
 
DÄRUTÖVER
klämmer jag in så många luncher, fika, AW och middagar med familj och Vännerna som jag bara kan.
 
SAMT
kikar runt i mina favoritbutiker om det finns något kul.
 
 
Lunch....såklart... med mamma och systrarna.
Kul och babbligt som vanligt.
 
OCH
nu är det dax att säga hej svejs till lilla Dino som flyttar tillbaka in hos mamma .
Något han verkar uppskatta.
Längtar väl efter att springa runt i hennes härliga trädgård.
 
 
SISTA
kvällen med la famiglia eftersom  Herrn åker morgonen därpå.
Ungdomarna får välja ställe och surprise...NOT, ha ha ...så vill de gå runt hörnet till Un Poco.
Inte oss emot.
God mat och trevligt ställe.
Sitter och bara mår bra i några timmar .
SEN
är Sonen är på väg, ska träffa några vänner.
Historieintresserade Dottern och Herrn har fått för sig att de ska se Dunkirke ....enda stället som har sen föreställning är Solna Mall....så de börjar också tänka på avfärd för att hinna i tid.
 
 
JAG 
beställer in kaffe och kaka.
 
ser jag mot dörren .....och tror knappt mina ögon.
In kliver min lillebror med sin vän.
Jag menar ...han är i princip ALDRIG i de här kvarteret  annars ....för lugnt och sömningt ...enligt honom  , ha ha 
 
 
Hur KUL som helst.
Övriga i gänget kramar Hej ...och Hej då ...eftersom de alla redan är på väg.
JAG
 sitter kvar med dem och mitt kaffe och vi babblar på tills restaurangen stänger .
 
 
Två av parkerna i kvarteret har fått välförtjänta lyft.
Snygga möbler, fräscha planteringar och nedklippta och putsade buskage.
 
I den ena samlas Food Trucks varje lunch....en av dagarna testar jag mat från den gröna och blir mer än nöjd .
Gott och billigt.
 
FÖRSTÅR
verkligen att de  har blivit sååå poppis.
Måste vara himla skönt att kunna lämna kontoret och sitta ute i den här fina miljön en stund på lunchen .
 
 
 I den andra parken har ett nytt cafe öppnat.
Supertrevliga ägare som har skapat en riktig lite oas.
Goda smörgåsar och bakverk . Har inte testat maten än men vid lunchtid fylls stället snabbt av glada gäster vilket tyder på att den också är bra.
 
 
HÄR
i mysiga soffan njuter jag några goda frukostar och fikar med Dottern.
 
 
Min sista dag är helt strålande
 
ÄNTLIGEN
lägger sig den där svala vinden, himlen är knallblå  och temperaturen helt perfekt. 
 
 
 
 
Väninnan och jag cyklar till Hagaparken .
Slår oss ner med vår picknick på gräsmattan framför tjusiga Gustav III:s paviljong .
 
KAN 
inte bli bättre .
 
 
 
DÄRFÖR
känns det lite vemodigt att åka .
Dottern lämnar också och reser till sitt men Sonen blir kvar hemma .
 
Jag har aldrig varit någon vän av  AVSKED ......svårt det här.
 
MEN
samtidigt trivs både Herrn och jag  väldigt bra i Shanghai .....och det går som sagt inte att både äta kakan och ha den kvar.
Får ta det onda med det goda ...liksom.
 
Så tills vi ses....
Stockholm och ni alla fina  ...i mitt hjärta 
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Kul att du fick träffa K på egen hand.

    Svar: Ja det var verkligen märkligt men väldigt roligt. Första dagen idag på kontoret , känns alltid lite förvirrande men man kommer snabbt in i ruschen igen, ha ha Må så gott Kram M
    M W

    2017-08-21 | 16:41:27

Kommentera inlägget här: