stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Strul

Kategori: Stockholm

 
Dino ska snart ut och resa med mig och jag tittar i hans pass......bara för att försäkra mig om att allt är OK .
Mamsingen går regelbundet till veterinären och sköter hans vaccinationer minutiöst.
Ett förhållningssätt som fler  borde ta efter.
FÖR 
faktum är att jag då upptäcker att Dinos senaste rabiesvaccinering är noterad med fel förfallodag.
I stället för tre år har de skrivit ett år och således ser det ut som om skyddet är utgånget 
 
TROR
jag blir
TOKIG
Just rabies är så viktigt och något som alltid  kontrolleras av tullen.
 
Ja, ja ingen mening att sitta hemma och skära tänder. Finns inget annat att göra än att åka till kliniken och be veterinärerna  fixa till en rättelse .
 
 
MEN
först stannar jag till hos mamma för mysig lunch med henne och lillasyster på trivsamma Kumla Herrgård. 
 
 
Lite för svalt för att sitta ute  .....tror att min present till dem ......en mjuk kashmirponcho ....kommer att komma till nytta under sommaren.                      
 
 
Efter lunchen kör syster oss till veterinären.
 
 
Trots att personalen verkligen är supervänliga och vårt ärende idag inte innebär någon fysisk kontakt med Dino.....är han klart missnöjd och vill gå hem.
Ser deppig ut och står vid dörren och trycker under tiden vi väntar......lilla gosingen. 
 
 
Med dokumentationen fixad, inte bara en utan två !!! noteringar rättade fortsätter vår tur.
Syster som är perfekt chaufför och hittar överallt tar oss nu till en jättelada där CRT Zoo ligger.
 
 
Här har det ALLT för djur inklusive godkända burar.
Flygbolagen har förstås speciella krav på  mått och material. 
Blir rena balsalen för vår lilla goding.
 
 
Hemma igen
Himla trevlig och effektiv dag.
Tusen tack
mamma och syster för all hjälp och perfekt rattande runt i Haninge.
.
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: