stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äpplet faller inte långt

Kategori: Stockholm

 
Jag är inte precis sysslolös  mina dagar i Stockholm.
Herrn och jag har ÄNTLIGEN bestämt oss.
Ja vi ska renovera.
Golven ska slipas. Rummen målas och tapetseras. 
Är så glad.
Vad vi däremot INTE bestämt är vilka färger och vad som ska upp på väggarna.
 
Därför tillbringar jag rätt mycket tid i tapetbutiken.
Bläddrar runt i de olika ......och svintunga, phu ...tapetböckerna.
 
Roligt , absolut .... ..ja i alla fall till en viss gräns.
 
 
Trots regn och rusk är jag inte särskilt svår att locka bort .....när någon föreslår en fika, ha ha.
 
 
Herrn, jag och dottern möter upp fina mamsingen.....och lilla Dino ,såklart.
 
 
Vi fikar på trivsamt ställe vid Odenplan, som efter mammas flytt blivit vår nya mötesplats. 
Älskar att det nu är lätt och smidigt att ses, även för en kort stund. 
 
Åpplet faller inte långt från trädet ....sägs det .
VET
dock inte det.
Tycker nog att vi är mer lika i sätt och utstrålning än i själva utseendet , vi systrar, mamma och fina dottern.
MEN
Gillar att träffas gör vi i alla fall.
 
 
 
DAGEN
efter vi mumsat kakor och gott kaffe ....är det min tur att åka till mamma.
Vi promenerar sedan tillsammans till lillasyster.
Hennes händige make hade trollat fram en vansinningt god pasta till lunch .
Vi mumsar och babblar intensivt på om allt .....idag hade vi till exempel många funderingar kring hur den framtida regeringen kommer att se ut.
 
Systers trevliga man hanterar inte bara grytorna suveränt..... han skriver också kul.
Har precis börjat publicera inlägg på sin blogg Netstyle MAN som ligger på systers portal Netstyle .se
 
Om du eller någon i din närhet vill ta del av spännande inspiration för män , titta  då in på
http://netstyle.se/man/
 
dela
GÄRNA
 
 
 
Säger tack för idag och hej då till de här två raringarna.
 
Har sagt det tidigare... men även om jag saknar min vita pälsboll.....MYCKET
är jag  VERKLIGEN väldigt, väldigt glad att han numera får vara mormorshund . 
De trivs himla bra ihop .
 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: