stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Rosendals Trädgård

Kategori: Stockholm

 
Idag får jag ett EFTERLÄNGTAT besök.
Min fina lilla hund Dino som kommer med mamma och Syster
 
 
Mörka moln och svala vindar....så vovven får stanna hemma hos mig när vi  övriga åker till Rosendals Trädgård eftersom vi inte är säkra på att vi kan sitta ute.....ja ja svensk sommar !!!
Går ingen nöd på honom men vi gillar att ha honom med så vi tycker det  är lite trist.
 
 
Rosendal är som vanligt........supernice.
 
 
Underbart att sitta i deras trädgård och äta lunch. 
 
VI har dessutom så kul när vi träffas .....ALLTID hur mycket som helst att prata om.
 
 
 
Efter några timmars babbel  promenerar vi runt och njuter av alla vackra blommor.
 
 
Både mamma och syster är duktiga trädgårdsodlare, själv har jag aldrig roats av gräva i jorden, så eller sätta lökar. Jag älskar förstås också vackra blommor men löser det med hjälp av att STÄNDIGT köpa nya blommor i krukor som jag ställer ut på de balkonger jag har tillgång till.
 
 
Pionerna är fantastiska , stora och i flera olika färger.
 
 
 
Tusen tack för att ni tog mig med på trevlig utflykt men nu måste jag hem och vila.
 
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Tack själv, det är alltid så uppfriskande att träffa er tjejer och särskilt roligt just när du är hemma.

    Svar: Tusen tack......trist bara att jag har så låg energi just nu ....tycker inte att jag orkar någonting ..men det går väl snart över .kram
    m
    M W

    2015-06-29 | 06:37:08

Kommentera inlägget här: