stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nyårsafton

Kategori: Bali

 
Jaha
det känns i alla fall väldigt bra att på årets sista dag starta med en lång och fin jogg.
 
 
Resten av dagen går i lugnets tecken.
Finfint väder så vi går ner på stranden ...som idag är FULL av nyårsfirare.
Partystämningen ligger i luften.
 
 
Vi känner oss som ett riktigt läger.....12 solstolar i rad !!! 
Går inte att missa.
När jag är nere och doppar mig och tittar upp mot stranden syns VI på lång håll
 
 
Passerar en av de mer kända beachklubbarna,  Ku De Ta  ....de förbereder sig noga inför kvällens jättekalas.
 
 
Vi har också kalas men i mindre format.
Mr Chef har lagat  både hummer, biff och annat gott.
 
 
 
Gruppbild.
Problemet är att vi inte har tillräckligt starkt ljus någon annanstans än framme vid matbordet .
Till allmänt fnitter försöker vi tränga ihop oss där.
Vår fotograf ber oss säga ....Bali !!!.... ett, två ,tre och Klick
Försök får ni se . 
Ett strålande resultat.
 
 
Strax innan 12 tar vi med oss glas och skumpa går  ....tillsammans med VÄLDIGT många andra....ner på stranden.
Där skjuts raketer, skrattas, tas selfies, kramas, pussas  och skålas för fullt.
Himla trevligt.
Hej då  2015 och välkommen 2016.
 
GOTT NYTT ÅR.
 
 

Kommentarer

  • Mor hemmavid säger:

    Vilken kontrast till Dino och mig som firade in det nya året ensamma här ute i bushen. Han drog sig till mig när raketerna tjöt som värst.

    Svar: Ja även om han inte är väldigt rädd är det toppen att ni bägge har sällskap av varandra.Här har det smällt nu i dagarna tre. LITE för mkt i min smak men jag även om jag inte heller är någon större vän av smällare så har jag börjat vänja mig och är lugnare ....så dax vid 56 års ålder, ha ha.
    Försökte ringa dig men min Kinatelefon vill inte riktigt här på Bali. Vi får höras senare när vi är tillbaka i Shankis.
    God natt
    M
    M W

    2016-01-02 | 08:54:52

Kommentera inlägget här: