stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Jeans

Kategori: Läsvärt / Sevärt

JEANS
 
 
tillhör inte mina favoritplag ...jag har ett antal i garderoben men använder ...och det är INTE ofta... bara ett par svarta och ett par vita.
 
har det dock inte alltid varit och jag  drabbas av rena nostalgichocken när jag lyssnar på veckans Stil i P1 som handlar om jeans.
 
 
Jag har alltid gillat kläder och  i tonåren arbetade jag extra efter skolan och på helger för att få ihop pengar som i princip oavkortat gick till nya inköp.
Jeans var då väldigt hett och de två Stockholmsbutiker som gällde var Puss o Kram på Gamla Brogatan samt       Gul och Blå i Birger Jarlspassagen.
 
 
Det var inte bara jeansen utan också de läckra butikerna som lockade .
Snygg inredning, grym musik och jag älskade de långa köerna  (var ALLTID kö ) ...så spännande att  stå och spana på de äldre coola killarna och tjejerna.
 
 
Min stilmedvetna familj trendriktigt dressade i denim och  fotograferade i slutet av 70talet.
Har lånat bilden  på pappa och mina småsyskon från lillasysters Facebook.......  dvs den söta lilltjejen ...som drygt 30 år senare verkar som chefredaktör på chict modemagasin.
Oh la la .....den ådran kunde kanske anas här.
 
 
MEN
som sagt
även om jag fortfarande är väldigt road av kläder så är
min klädstil idag en helt annan och just jeans något jag faktiskt ytterst sällan tittar på, provar, köper eller använder.
Supersnyggt på andra men inget för mig.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Och tvärtom här! Jag har ALLTID jeans, i ur och skur. Sliter ut dem, våndas över att hitta nya (vilket just nu är problemet plus absolut för många extra kilon här och där som gör det stört omöjligt att hitta nya sköna favoriter...). Fast under åren i Bryssel hade jag mer kjol och klänning för där klär sig kvinnor mer så och man faller liksom in i stilen efter ett tag. Nu hänger dessa klänningar och kjolar i garderoben mest och jag går nog inte ens i dem längre... Hatar den där jäkla vikten man ständigt har dåligt samvete över och inte blir det bättre av att man blir äldre. Eller att jag har choklad i ett skåp i köket.
    Nåja!

    Svar: Kul det där med kläder och stilar. Finns lika många olika som människor. Skönt att finna sin egen och viktigast att vad den än är att det är något man trivs i. ......och du som powewalkar varje dag behöver verkligen inte ha dåligt samvete .Enjoy din chokladbit istället.Trevlig helg
    M
    M W

    2016-03-15 | 17:00:05
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com
  • Eva Peva säger:

    Vår i Sthlm idag! Tog en PW på Gärdet och lyssnade på Stil, väldigt roligt och igenkännade.

    Svar: Härligt med vår. Jag utnyttjar också de fina dagarna så mycket jag bara kan och promenerar till från kontoret samt till möten...ALLTID med något bra i lurarna och Stil levererar jämt. Kram
    M
    M W

    2016-03-16 | 20:31:09

Kommentera inlägget här: