stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ett år till

Kategori: Hong Kong

 
Jaha då är jag ett år äldre ......känns VÄLDIGT bra.
Herrn och jag har en härlig dag på stan .
Framåt kvällen checkar vi ut och åker över till Vännerna.
 
BÄSTA
stället.
 
 
Möts av Väninnans mästartårta.
Jag har varit med när hon gjorde denna chokladdröm till sin sons födelsedag så jag VET hur komplicerad den är att få till.
UPPSKATTAR 
därför extra mycket omtanken.
 
 
Kaffe, tårta ,sång och Herrns godbit till present.
Kan helt enkelt inte bli bättre. 
 
 
Lite piff och därefter åker vi för middag på the China Club.
En fantastiskt läcker retro-chic klubb  och restaurang i Shanghai style, inrett som ett traditionellt tehus som det såg ut på 1930

Öppnad 1991 .
Grundad och ägd av sir David Tang  som också driver China Clubs i Peking och Singapore.

 '
Herr Tang, född 1954, är affärsman bosatt i Hong Kong. Är kanske mest känd som skaparen av modeföretaget Shanghai Tang , sålt  2009  för många sköna miljoner . Han var dock rätt välbeställd även innan den transaktionen.Familjens förmögenhet grundlades redan i början på 1930talet då hans farfar startade Kowloons bussföretag .
Aktiva David skriver också varje vecka en krönika  i Financial Times  Weekend .
 
 
NEJ
det är faktiskt inte jag som är ovanligt bred utan det är dörren ut till terassen och Long March Bar som är extremt smal, ha ha
 
 
Lite bubbel innan middagen.....soooo nice.
 
 
Underbar miljö, god mat och VÄLDIGT trevligt sällskap.
Tusen tack för en finfin födelsedag. 
 
 
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Grattis! Minns att vi fyller nära varandra, jag får vänta tills tisdag men lär inte bli så fint firad som du blev.

    Svar: Grattis på födelsedagen.Enjoy. Hoppas att solen skiner på dig . Har alltid gillat april och maj och tycker det känns fint att vara född den här tiden på året. Vad gäller firande så hade jag verkligen en toppenhelg i Hong Kong med goda vänner, härligt väder och massa kul . Men det är absolut inte lika storslaget varje år. Finns år när Herrns och mina födelsedagar passar att firas och år när det kommer jobb i vägen som gör att antingen firar vi en annan dag eller inte alls. Går precis lika bra det med.
    Må så gott
    M
    M W

    2017-04-30 | 21:45:24
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: