stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Tillbaks till vardagen

Kategori: Shanghai

 
 Tidig morgon......vackert som tusan ute men min lediga dag.... så varför ?????
 
 
 
 Jo helt enkelt för att nu är helgerna över och allt har återgott till normala gänger och rutiner vilket för mig betyder ledig fredag och Mahjong.....och idag samlas gänget hemma hos mig . Det i sig innebär en tidig morgonpromenad till bagarn....dvs Farine
 
 
Sen hem och koka kaffe, brygga te , lägga upp smörgåspålägg, skära upp bröd , duka och göra det lite småsmysigt.
Jag ....som inte spelat sedan i början av november var rätt ringrostig men trots det gick spelet rätt bra och jag vann i alla fall en av omgångarna.
 

♠♠

Alltid spännande med nya företelser.

För cirka ett år sedan fick vi på kontoret besök av New York baserade WeWork, ett av de största företagen i världen inom Co working Spaces. De berättade att de  skulle öppna ett kontor i Shanghai.

 Co working spaces erbjuder företagare , särskilt mindre, frilansare och startups att hyra in sig och för en relativt låg månadshyra få tillgång till ett skrivbord, stol och gemensamma utrymmen med mötesrum etc.

Vanligt förekommande i många andra städer men då fanns inget stort utbud i Shanghai.

NU

ett år senare ser bilden HELT annorlunda ut. Jag läser så gott som dagligen om nya etableringar med liknande erbjudanden.

Vilket förstås är rimligt. Shanghai har den största koncentrationen av företag och är Kinas finsiella centrum. Vilket attraherar såväl de största företagen som små och startups.

 Hos ett av de nya ...coolt inredda....  Paper Shanghai ...anordnar mitt kontor ikväll ett Nordiskt After Work. 

 Ska bli spännande att höra vad våra gäster tycker om att ...så att säga.... ha AW på kontoret.....även om det inte är deras eget.... jämfört med som vi vanligtvis har det ...i en bar.

 
 Till AWt kom glädjande nog två gamla bekantingar.
Tidigare Shanghaibor som nu tyvärr flyttat ....den ena till Göteborg den andra till Kuala Lumpur.
 
På visit i stan vill de förstås gå the memory lane .
 
Herrn och jag följer med dem till Sichuan Citzen.
 
 
Förutom den goda maten är det ställets specialitet .....Basil drops ...som lockar.
 
Fantastiskt gott och fantastiskt trevligt att ses igen.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: