stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Franska slott i drömmar och glamTV

Kategori: Shanghai

 
Herrn väntas inte hem från sitt  konferensande  förrän sen eftermiddag .
Jag snör på mig mina sneakers och traskar iväg på långpromenad.
Vädret är ljuvligt, soligt, varmt och idag bara lite vind. Tyfonen har helt släppt sitt grepp om vår del av kusten.
 
 
Tittar in en av Shanghais allra trevligaste butiker. 
 
 
I ett gammalt hus längst inne i gränden ligger butik och utställning av handtryckta Nankeen tyger.
 
 
Stiligt möblemang och en fantastisk samling vackra tryck.
Traditionellt tillverkade.
En riktig pärla. 
 
 
 
Härifrån går jag aldrig tomhänt, ha ha 
Idag blir det såväl nytt pass- som glasögonfodral och skir sidenscarf.
 
 
DAX
för fika.
Slår mig ner i mysiga trädgården med en balja kaffe och Financial Times Weekend del.
 
 
Läser en artikel om franska slott som är till salu.....enligt artikeln ska de vara billiga nu ....hmm tja billiga och billiga ...är förstås ett rätt relativt begrepp när det kommer till slott  men .....
 
 
.....se  
DÄR
på en av bilderna finns ju MITT hus......ÄLSKAR det .
Börjar googla på mäklarfirman , läser alla detaljer om det underbara huset
.....ALLT är bara PRECIS helt perfekt för oss.
ÅH!!!!........var bara det där med begreppet billigt ....... ja just det .
 
TBAX
till verkligheten .... suck.
 
 
Kanske kommer mitt plötsliga begär till franska hus från att jag under gårdagskvällen maratontittade  på brittiska miniserien Riviera.
 
Coola Julia Stiles och eleganta  Lena Ohlin har huvdrollerna i denna glammiga thriller.
 
 
Här frossas i vackra miljöer, fastigheter, kläder, bilar, båtar juveler.....och you name it.
VÄLDIGT spännande , jag bara sugs in och vill se ett avsnitt till, ett avsnitt till ....och ja ...bara... ETT avsnitt till.
En riktig bladvändare skulle jag säga om det varit en bok.
 
Definitivt en rejäl dos nöje- för -stunden TV.
Rekommenderas
särskilt en ruggig hösthelg när man bara vill vara hemma och mysa. 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: