stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Räkna med bråk

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
 
DET
finns vissa personer som jag inte alls känner personligen men som jag bara genom att se och lyssna på  får en känsla att ......ja den där personen ...den gillar jag.
  
En sådan är Anna Bråkenhielm.

Hon har en 20 årig  kometkarriär inom TV-branschen bakom sig och blev legendarisk med produktionen Robinson, som hon köpte formatet till och startade i Sverige.

 
 

Hon är en också en skarp hästmänniska .....vilket räcker långt för mig , ha ha  

 
Det är inte en perfekt managementbok med råd och tips, utan jag ville berätta vad jag har varit med om och hur jag har kämpat för att uppnå det jag har velat. Den handlar om entreprenörskap och en hel del är riktat till kvinnor.” säger hon i en intervju i DI inför utgivningen av hennes bok Räkna med bråk.
 
Det är kul, intressant och spännande läsning om bland annat köp av TV fomat, delägande i tidningen Passion for Business och nya karriären med egen hästgård.
 
Rekommenderas varmt för alla som gillar att läsa om smarta, starka, orädda och sköna ladies. 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: