stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

På mammas jobb

Kategori: Shanghai

 
JA
ni vet allaredan att jag är ordinerad minst 1 timmes powerwalk, VARJE dag.
Håhåjaja....men jag ska inte klaga , finns betydligt värre saker man kan drabbas av och egentligen är det himla trevligt både att komma upp och ut i arla morgonstund.
Vissa morgnar har jag sällskap av kollegorna, vissa går jag själv.
 
Brukar då lyssna på någon bra podd.....finns massor därute men ETT säkert kort är många av programmen på SverigesRadio P1.För övriga är det bara att ge sig ut på upptäcksfärd i podd- djungeln för att hitta sina favoriter .
 
 Förutom lyssnandet har jag startat ett miniprojekt.......en bild varje morgon som jag lägger upp på min Instagram.
stockholmshanghai2013 , välkommen att följa mig den som vill .
 
Bilderna la jag först in i under Morgon i parken.....men så i sen tid har jag fått nya följare i form av några engelskor .....ni kan säkert gissa vilka  .....och har raskt ändrat rubriken  till
Morning in the Park
 
 
Tänker inte trötta ut er kära läsare med att varje dag berätta om min rätt så tradiga prommis
MEN
tänkte att ni också kanske  gillar att se vad jag fångat för dagens bild när jag flänger runt där i parken .
 
 
 
Säsongens sista event och jag och Stipendiaten är på plats.
Många härliga gäster och skön stämning.....
 
 
......och TITTA vilka som poppar in till mamma på jobbet.
 
kul att de får ta del av min vardag..... eller rättare sagt vardagliga kväll ,ha ha .
 
 
Mr Garbo ansluter han med och tillsammans lämnar vi några timmar senare för middag.
 
 
 De unga tu hanterar skickligt sina pinnar .....ja dotterna har ju rätt mycket vana sedan hon bodde med oss här i stan men pojkvännen är det lite trixigare för. Han lär sig dock snabbt och vi njuter alla av underbart goda           xiao long bao på allas favorit Din Tai Fung.
 
En lång resdag och intensiv arbetsvecka tar ut sin rätt.
Sakta strosar vi hemåt och gör tidig kväll.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: