stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Farväl ...för nu

Kategori: Niseko

 
Fyra på morgonen vinkade vi adjö till dottern som reste den långa vägen tillbaka till skola och vännerna i Leeds. 
 
 
Herrn och jag fick njuta ytterligare en dag i snöparadiset.
 
 
Hmmm.......kan inte bli  annat än lite varm i hjärtat.
Förvaring av vårt bagage under sista dagen på hotellet.
Vanligtsvis lämnas väskan in i receptione, de låser in den och man får ett kvitto.
HÄR
ställs väskorna bara lite vid sidan i vestibulen med ett NÄT över .
Lås ....nä sånt behövs inte i detta fantastiskt (h)ärliga land.
 
 

Jag fick en fråga från en av er läsare om Onsen.

VAD det är ?

Jo med det menas naturliga varma heta källor förekommande vid vulkaner. Mineralerna i vattnet anses ha goda hälsoeffekter på oss badare. Om det stämmer eller ej vet jag inte men jag kan i alla fall konstatera att det är oerhört skönt för trötta muskler och att man blir väldigt mjuk och fin .

Extra häftigt är det också att  glida ner i en källa som ligger utomhus.

Så rogivande.

 

www.nisekotourism.com 
 
 
Bussen till flygplatsen ....och jag bara MÅSTE lägga in ytterligare en bild på snövallarna.
Magnifika, ha ha 
 
 
Ordning och reda.... inchecking i expressfart.
Underbart
Vi hinner relaxa en bra stund i den här stilfulla viloavdelningen innan det är dax att gå ombord.
 
Farväl för nu ....till vi ses igen .
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: