stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Länge sen sist

Kategori: Hong Kong

 
Av olika skäl var det nu ett tag sedan sist som jag kunde följa  med Herrn över helgen när han arbetar i Hong Kong.
 
MEN
den här gången fungerar det.
Så glad för det.
 
Landar , checkar in , Herrn är på jobbmiddag....och trots att det är rätt sent tar jag direkt på mig joggingskorna.
 
Varm och skön kväll.......fullt med människor i parken.
Inga problem alls för mig att få till min ....numera...dagliga timme i spåret.
 
 
Vaknar tidigt....ljuvlig morgon.
 
 
 Herrn är redan klar att ge sig iväg för ett tidigt morgonmöte
......han utnyttjar verkligen dagarna....och kvällarna  väl när han är här. 
 
 
 
 
Jag kliver också upp och ger mig ut på min morgonpromme.
 
 
Typiska Hong Kong vyer.
 
 
 
Morgonrutiner in the city.
Några fixar och donar med gräsmattan .... 
 
 
......andra putsar och håller rent.
 
 
Kul med IKEA skylten mitt i stan
.......just den här butiken har funnits några år men jag tror att den hittills har varit rätt unik. Nu verkar det dock som om företaget  kommer öppna fler butiker i liknande lägen runt om i världen.
 
 
Fnissiga skolflickor på lunchrast.
 
 
Eftermiddagskaffe på rummet.
 
 
Fixar naglarna.....i vad som måste vara mest välbelägna salongen .
 
Himla
LÄCKERT
gäller såväl resultatet som utsikten, ha ha
 
 
Skön skymmning ....och Herrn är tillbaka.
 
TGIF
och 
NU
dax för drink på närbelägen bar.
 
 
Tummen upp för barens excellenta val av gin.
 
 
 
Cantonese... såklart.... till middag.
Ikväll på klassikern Man Wah .
 Restaurangen som öppnade 1968, är inredd i snygg men rätt  traditionell HK style.
 
 
 
 
 God mat , fast inget som riktigt sticker ut , och omfattande vinlista  ......måste nog ändå säga att det är den utmärkta servicen som ger största intrycket.
 
 
 
GOD NATT
 
♠♠♠♠ 

Kommentarer

  • Christina säger:

    Vad duktig du är som är ute och springer varje dag. Du ska se att de har bra inverkan på trycket. Hälsa Micke och har en skön helg i Hong Kong. Kram Stina

    Svar: Tusen tack, ja jag känner också att det är bra för mig.Inte lika svullen och stel längre . Trycket också lite, lite lägre .Idag gjorde den stora check up, får svaren i nästa vecka. Känns också mycket bra. Hong Kong var super . Vi hade verkligen mycket fina dagar. Har hört att vädret i Svedala är på topp. Låter underbart, njut bara. Må så gott och vi ses snart. Hälsa M
    M W

    2018-05-26 | 15:00:55

Kommentera inlägget här: