stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Aj,Aj,Aj

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Vaknar , sätter ner fötterna och ska gå till badrummet . 
MEN
sat....n sååå ont det gör .
Foten är också rätt svullen . 
Förstår nu att det inte bara är en lätt vrickning .
Ringer till receptionen , bryter fullständigt ihop och snyftar fram att jag behöver hjälp .
Direkt kommer de upp med lindor och ..... underbart .... med en krycka som jag kan stötta mig på . 
Får hjälp att ta mig ned i receptionen där de ringer taxi som kör mig till Mölndals Akut. 

(null)

Röntgen visar att jag brutit ett av de miljoner små ben som finns i våra fötter . 
Inget gips men kryckorna kommer bli mina ständiga följeslagare en lång tid framöver . 
Får stödja lätt på hälen , något annat går inte heller . Skär som en kniv om jag råkar sätta ner hela foten .

(null)

Ja ja kunde varit värre ..... men ändå 😢
Själva " olyckan" känns så futtig men konsekvenserna så betydande . 

(null)


Tillbaka till Eggers. 
Det går ett tåg tillbaka om 24 minuter . 
Min bokade biljett är förfallen . Jag måste köpa en ny . 
Även om stationen ligger nära 
HUR ska jag ta  snabbt ta mig dit med rullväskan , min bag och kryckorna .
Tårarna börjar trilla igen .
Vi
följer såklart med dig till tåget och hjälper dig ombord säger mina änglar till värdar .
MÅSTE
ge de två Ladies på Eggers en eloge .
Vilket fint bemötande och omsorg de visade mig .
 
Tusen tack 
🙏🙏🙏

(null)


Eloge ges även till bästa mamma som utan knot sätter sig på pendeln för att möta mig på Centralen . 
🙏🙏🙏
Eloge även till fina Vännerna som snabbt anpassar dig till situationen och istället för att vi möts på restaurang kommer över till mig med godsaker och bubbel . 
🙏🙏🙏

Istället för promenad tar vi 
således taxi till Dansens Hus för att se Benke Rydmans nya balett Snövit .


(null)

Även i denna produktion levererar han stort .

(null)

(null)

(null)

ÄR 
finurligt, läckert , visuellt snyggt och fångar på pricken tidsandan . 
OCH 
sensmoralen 
att det är dags att dumpa den förföriska mobilen och bli en del av äkta gemenskap känns klockrent .

Rekommenderas varmt .

👌

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Attans vilken trist avslutning på några härliga dagar med vänner... Det är så lite som kan ställa till massor. Och vilken enorm välvilja från de på hotellet som hjälpte dig till tåget. Självklart för vissa men tyvärr inte för alla.

    Inser också att jag har massor att läsa ikapp, lär inte ens hinna med allt, då min reader kastat ut dig (oklart när) och nu vägrar lägga till dig igen... Ska se om sonen i USA kan hjälpa mig att lösa det.

    Önskar dig en fin jul och att foten läker fort och bra.

    Svar: Åh , tusen tack för dina trevliga rader . Ja det var verkligen inte ett kul avslut men men ..... kunde vart värre . Jag följer fortfarande din trevliga blogg så roligt om du vill göra detsamma . Önskar dig och din familj en underbar helg .
    M W

    2019-12-22 | 10:20:44
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: