stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen sol .... och kanske lite snö

Kategori: Stockholm

EN
morgonpromenad i sol👌

(null)

OCH
vilken morgon 
vackert 
blir nästan tårögd 

(null)

Jag struttar fortfarande runt med mina kryckor .
Går INTE fort 
Herrn och Vännerna marscherar raskt iväg  medan jag tar en kortare runda för mig själv . 

(null)

(null)

(null)


(null)

Svårt att se men längs ut på bryggan står en man med sin  cykel .
Han har precis tagit ett dopp 😬
och klär på sig när jag passerar . 
💪

(null)

(null)

(null)


På KMK  sitter gänget och myser .
Kaffe och en halv kardemummabullar väntar på mig .
UpPSKATTAS 



(null)

Senare på eftermiddagen möter vi upp Vännerna igen för lite bubbel 🥂 i Hallen .

(null)


Vi ska äta middag ihop men ingen har idag lust att ställa sig vid spisen . 
Botaniserar  istället bland diskarna och hittar några fiskspett hos Melanders som ser smarriga ut .

(null)

Adderar några läckra bakelser ......
och med välfyllda kassar strosar vi därefter sakta hem till oss . 

(null)


Några trevliga  timmar senare noterar vi glatt vi detta ....
SNÖ!!!
Wow 

God Natt 




Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Önskar dig Gott Nytt År från ett väldigt snöfritt Strängnäs (men antar att snön töat bort i Stockholm också).

    Svar: Detsamma dear . Japp . Snön försvann bums .Vi lämnade en grå och trist stad för att möta våren i Manchester . Vilket är ren flax för här brukar mest regna . Vår dotter bor här och det är så roligt att få spendera några dagar med henne .
    Må så gott ,
    M
    M W

    2020-01-01 | 00:40:53
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: