stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Rottnest Island

Kategori: Fremantle

 
Vi sitter på morgonfärjan ut till Rottnest Island . 
Ön har 300 bofasta och 500 000 besökare per år.
Låter rätt scary i mina öron men Herrn är entusiastisk och visst, det är alltid kul med utflykt. 
 
Båten är ...... precis som jag befarade  😉 ... knökfull. 
 
(null)
 
Syns inte på bilden nedan men det blåser friskt, går höga vågor ......och det gungar rejält.
 
TUR
att resan inte tar mer än 30 minuter ......annars hade det nog börjat hända grejer.....yack !
 
(null)
 
Vi glider  således in i den fina hamnen utan några missöden.
 
 
 
Går bort till cykeluthyrningen......modell HANGAR.......Usch !
Hm .... jag börjar direkt bjäbba med Herrn OM att var det inte precis det här jag ANADE.
Jamen NU är vi här..... så välj ut din cykel och ta det lugnt ...får jag till svar.
 
(null)
 
Han har så rätt så.
Klara , färdiga , gå 
 
(null)
 
OCH
jag hade inte behövt oroa mig ...ön sväljer oss alla.
Inte alls det lämmeltåg av turister jag trodde.
 
Det är dock rätt tufft att cykla .
Backigt och kraftig motvind ... men med en läcker terräng .
 
Finns också mycket annat att göra .
 Dyka, vandra, surfa, paddla eller bada vid någon av de fina stränderna.
 
De flesta besökare kommer, precis  som vi , bara över dagen men det finns också hotell och lägenheter
att hyra för de som vill stanna längre tid.
 
 
(null)
 
Häftig kust med spännande  rev och vrak att undersöka för dykare.
 
(null)
 
Söta Quokkas bor på ön .
Verkar inte vara  särskilt skygga .
Den här sitter snällt kvar och gnager på sin kotte medan jag smyger fram för ett foto.
 
(null)
 
I hopp om lite mindre motvind byter vi byter riktning .
 
(null)
 
Kommer upp på en höjd med makalös utsikt och stilig fyr.
 
(null)
 
På staketet runt fyren hänger ett antal kärlekslås......gullig sed som jag tidigare bara sett vid broar.
 
(null)
 
Nedanför fyren ligger en fin strand.
Herrn går ner för ett dopp.
För kallt i vattnet för mig så jag sitter kvar häruppe och bara NJUTER.
 
(null)
 
(null)
 
VILKEN
vy.
Indiska Oceanien ....Mäktigt 
 
(null)
 
(null)
 
Cykeluthyrningen stänger klockan sex .
 
 
Nöjda ...och rätt trötta ...lämnar vi strax innan tillbaka vår utrustning.
 
(null)
 
AFTER BIKE
Himla skönt att vila våra trötta ben en stund på terassen.
 
 
(null)
 
Går bort mot hamnen, vår biljett gäller för en senare färja men vi har tur ....vi får åka med på den som precis ska gå.
 
(null)
 
Ibland blir jag faktiskt förvånad över vad mobilens kamera klarar av
....utan speciella stativ, linser, filter eller annat lull lull.
 
 
Go kväll
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: