stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Amazonernas Drottning

Kategori: Läsvärt / Sevärt


För en tid sedan blev jag invald i styrelsen för opera - och teatersällskapet Kamraterna . 
Ett uppdrag som jag gläder mig mycket åt  och  jag hoppas  verkligen att min bakgrund kan vara till stor nytta för dem . 

Kamraterna har under 10 år gått från klarhet till klarhet och  arbetar nu  med två stora och två mindre produktioner per år . 
Styrelsen och ledningens uppdrag är att tillsammans föra sällskapet vidare till nästa nivå. 

Så här presenterar grundaren sällskapet på hemsidan www. kamraterna .com 

(null)

Vid mitt första styrelsemöte deltog jag via FaceTime .
För det andra blev vi kallade till Årsta Teater och där hade jag möjlighet att vara med IRL .
👌

(null)

Efter mötet gick vi ner i salongen för att få  lite feeling för den kommande produktionen . 
De intensiva slutrepetitionerna verkade gå  mycket bra .

(null)    

Lite kuriosa ..... Vid Årsta Teater gjorde jag MIN scendebut . I tidiga tonåren var jag med i Vår Teater och vi spelade en pjäs ..... mest förstås för nära och kära 🤣🤣 .... på den här teatern . 

(null)

Lunch efteråt för hela styrelsen på klassiska 
Årstakrogen Hjälmaren . 
Väldigt trevligt .
Roligt att prata lite mer med och lära känna övriga ledamöter . 

(null)

Några kvällar senare var det dags för  mig och Väninnan att gå på 
PREMIÄR
för Amasonernas  Drottning . 
För första gången i Sverige spelas Maria Antonia Walpurgis barockopeta från 1760 . 

(null)
Bilder www. Kamraterna.com 
Produktionen är ett samarbete med Den Andra Operan , som lyfter fram kvinnliga operatonsättare . 

(null)

(null)

Lysande föreställning
👏

INTE
bara något som jag som stolt ny medlem känner utan intrycket förmedlas även  gemensamt av tidningarnas recensenter . 

(null)

(null)

Spelas tom 11 juli .... så för er som är i Stockholmstrakten 
MISSA
inte. 
🎶



Kommentarer


Kommentera inlägget här: