stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ötripp

Kategori: Gotland

Jag älskar Gotland och försöker varje sommar  tillbringa  några veckor där . 
Av olika skäl avbokade jag i år mitt normala boende och tänkte att just den här sommaren  fungerar det inte .
MEN
lite andra ändringar ger mig plötsligt fem " fria " dagar .
PERFEKT 
Ok , blir annat boende , inget Almedalen och betydligt färre dagar .....men färre är bättre än inga .
Frågar mamsingen  om hon vill följa med och till min glädje skiner hon upp och tackar  omedelbart ja . 

(null)

Plockar upp vår läckra röda hyrbil , hämtar lilla Dino och mamma . Trampar gasen i botten och swishar ner mot Nynäshamn . 

(null)

BÄSTA
lilla vovven , så lätt att resa med om det så gäller båtens djursalong med massor av andra doggisar , gå på restauranger , bo på hotell eller åka bil . 

(null)

Same procedure as last year , ha ha 
Ja , jag  har mina favoriter på ön .
På väg ner till Väninnan stannar vi vid några av dem .
Här underbara Fide fajans .
Hittar 
ALLTID 
något jag gillar .

(null)
 
Lunch hos en annan favorit .
Prästgården i Vamblingbo. 

(null)

.....och såklart en titt in i den ljuvliga trädgårdsbutiken. 

(null)

Eftermiddagskaffe hos fina Väninnan . 
Underbart att sitta i skuggan på hennes veranda .  

(null)

.... och som ALLTID , en promenad på  Holmhällar .

(null)

Blåelden ..... är som mycket annat i naturen denna sommar ..... helt MAGNIFIKA. 
Har aldrig någonsin sett dem 
SÅ 
här mycket , tjocka och blå.

(null)

Stiliga mamma tar en paus .
Hon och Dino beundrar utsikten . 

(null)

Vi åker en sväng runt Hoburgsgubben .

(null)

Fåren vilar lojt i hagen 
OCH
om blåelden är blåare än vanligt 
VAD
säger vi då om vallmon?
Helt enkelt 
OTROLIGT
👌❤️

(null)

Himmelskt god middag .
Vi sitter länge och pratar .

(null)

Trivsamt som tusan 
ALLA 
såväl människor som djur stortrivs i Väninnans charmiga hus .

(null)

En underbar dag . 
God Natt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: