stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Visar sitt rätta jag

Kategori: Manchester


Rum med utsikt ...., fin om dock grå . 

(null)

Möter upp fina Dottern och vi strosar runt i trevliga stadsdelen  Victoria . 

(null)

Publunch.
Ja men det är förstås ett MUST när man besöker UK .
Vi väljer en av de äldsta och mycket charmiga,   the Old Wellington 

(null)

Arbetet kallar så vi skiljs åt och jag strosar vidare ..... men nu i ösregn 🙁 ..... INTE riktigt lika nice .

(null)

Julskyltning och årliga julmarknaden är i full swing . 
Känns lite tidigt ...., men trots ösregnet är det rätt många tappra besökare som spankulerar mellan  stånden . Dricker något varmt , köper hantverk och snaskar godsaker .
ALLA 
jag möter är väldigt stolta över marknaden ... och  med all rätt .  Utmärkelser som Englands bästa har de senaste åren haglat . 
De drygt 300 stånden har öppet  
 varje  dag från 8 nov -22 dec .
Albert Square är centrum men marknaden breder ut sig över flera torg och platser. 

(null)

Och 
ÖVERALLT
Manchesters symbol ....,


(null)

...... The working bee 👌
Bi som symbol för staden blev väldigt populärt under tiden för den industriella revolutionen. 1842 letade sig ett bi till och med in i stadsvapnet .

(null)


Bina representerar  tanken om att arbeta hårt och tillsammans . 

Fint tycker jag . 

(null)

GER 
upp
Som en dränkt katt söker jag skydd inne på Starbucks . 
Inte precis snyggaste frillan idag 🤣🤣
Idag visar sig verkligen vädret sitt rätta jag 
🙁

(null)

Till aftonen dyker Pojkvännen upp och tillsammans går vi för middag i Dotterns restaurang dvs den där hon arbetar extra som servitris .

(null)


Kvällens 
BÄSTA 
👌
Vi får ypperlig service av såväl henne som hennes hyggliga arbetskamrater . 








Kommentarer


Kommentera inlägget här: