stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Butik efter butik

Kategori: Italien

EN 
dag ägnad åt något så trevligt som  shopping .... och det i den bästa av omgivningar . 

(null)

ÄR
det något Milano har så är det underbara butiker . 

(null)

Startar hos Seletti.
Företaget som startade 1964 ägs och drivs idag  av grundaren och hans två barn .
De har under åren skapat en mängd designklassiker .
Själv älskar jag  Seletti Hybrid och köper ,när jag får tillfälle  , på mig fler och fler produkter från serien. 

(null)

Nästa familjeägda kanonbutik är cykelföretaget Rossignolis huvudbutik i Milano .
Grundat 1929 och är fortfarande familjeägt .Drivs idag av fjärde generationen Rossignoli.
Så snygga cyklar och tillbehör . Såklart man även kan sätta ihop en helt egen modell för massa euros . 

(null)

Ingen ny cykel idag dock utan letar fin present till Herrn som blivit cykeltokig och med likasinnade nu tillbringar i princip all ledig tid swishandes runt på vägarna i och runt Shanghai .


(null)

Dax för lunch .
Idag på otroligt mysiga UnPosto al Milano som är en gammal farm mitt inne i stan .

(null)

Stor härlig trädgård ...

(null)

.... och mysig restaurang .
Allt biodlat , fräscht och nyttigt .
Vansinnigt gott. 

(null)

Mätt och belåten ägnar jag mig åt sonen och present till honom .
DET 
är lätt .
Han gillar Stone Island . 
Går till deras läckra butik på Corso Giacomo Matteotti.

(null)


Företagets  grundare Massimo Osti startade 1974 C.P Company . Stone Island var först en linje inom CPC .  1983 sålde Osti till stora textilgruppen GFT men arbetade kvar till 1994 . Nu är det Carlo Rivetti som styr och via sitt företag Sportswear Company äger .... något han gör med den äran . 

Stone Island omsatte 2019 strax under              2 miljarder SEK. 


(null)     

Mission completed ! 
Presenter till såväl Herrarna i familjen samt mig 👌är klara 
Nöjt slår jag mig ner för en eftermiddagsdrink på Rinascentes  läckra takterrass . 
🍸














Kommentarer


Kommentera inlägget här: