stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Granntanter

Kategori: Italien

.... och här står jag med famnen full av blommor . 

(null)

Säger tusen tack för dem till dessa sköna Ladies ....
mina Granntanter .

(null)


När man bor så här är det ovärderligt med goda grannar , såväl bofasta italienska som semesterboende holländska .

Som talar språket , finns på plats och vet hur allt fungerar . 
Bägge  hjälper oss med än det ena och än det andra under året .

(null)

Dessutom har vi himla trevligt ihop .

SÅ 
som tack bjuder jag mycket gärna dem båda på lunch och vino . 

ATT
intagas på min balkong . 

(null)

Några timmar senare .
Dukat av , diskat upp och fixat .
Sätter mig .... glad i sinnet ... och bläddrar i  några Sköna Hem som jag släpat med från Sverige .

(null)


Lillasyster har i det ena numret ,nr 8, bidragit med ett hemma hos och rolig intervju med Edward Blom .... som verkar vara en kul typ . 

(null)

Åh dessa kvällar .

(null)


Ljumma vackra och stjärnklara ( ja när det mörknar alltså ) 
Tysta ..... bara syrsor som surrar
Vill aldrig gå in . 

👌


Kommentarer


Kommentera inlägget här: