stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Minisemester

Kategori: Italien

Ja det är en märklig sommar.
 Herrn kvar i Kina och jag här .
Går ingen nöd på någon av oss, vilka är vi att klaga  .... men ändå 
😢
Klart jag längtar .

Vi brukar varje sommar åka till något vindistrikt . Ibland åker vi själva , ibland med Vänner .
Fantastiskt trevligt . 
Herrn letar vingårdar och vi bokar provningar . 
Handlar och fyller på i vinkällaren .
Ljuvliga droppar som får vila ett antal år innan de avnjuts . 

I år är som sagt läget annorlunda .
Jag funderar ändå på att själv åka på en minisemester .
Är väldigt fint här i byn men det är ändå roligt att byta miljö i några dagar .

(null)

Väljer en av favoritdistrikten , vackra Piemonte .
Ligger bara drygt två timmar med bil från Lagon .


(null)

Vi brukar åka till Barolo 
MEN
jag har fått tips om ett mysigt ställe som ligger lite mer nordöst .

(null)


Blir kul att se något nytt ....

(null)

..... i det bästa av  omgivningar.

(null)

Checkar in i mitt trivsamma rum.

(null)

Wow .... både en härlig terass och utsikt .
👌

(null)

Fina gemensamma ytor i villan . 

(null)

En lätt lunch i skuggan .
Mmmm 😋 

(null)

Hänger några timmar vid poolen .

(null)

Har bokat sen middag 
även om det är lite motigt att lämna poolen och dra på sig kängorna 
VAR
det helt rätt tänkt .


(null)

Nice 👍 

(null)

Ja, jag ska inte överdriva . 
Blir bara drygt en timme runt Villan och vinrankor . 
Lagom kuperat och solen inte fullt så stark som mitt på dagen .


(null)

Dusch och piff .

NU
väntar en 5- rätters  middag och lika många varianter av vino .
Go kväll 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: